پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 26.05.2018, 13:50

بازداشت یک استاد دانشگاه زاهدان به دليل توهين به اهل سنت ايران

خبرگزاری آناتولی

در پی انتشار ويديویی حاوى هتک حرمت نمازگزاران اهل سنت استان سيستان و بلوچستان ايران توسط حمید صمصام، استاد ادبيات دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان در فضاى مجازى سازمان اطلاعات سپاه این کشور اعلام کرد: اين فرد متخلف، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده است.

علی موحدی راد دادستان عمومی و انقلاب زاهدان روز شنبه به ایرنا گفته که جرم این فرد نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی است که قانون برای آنها جرم تعیین کرده است.

وی اضافه کرد: با وجود عذرخواهی این فرد پیگیری قضایی در این زمینه در دستور کار قرار دارد.

براساس اين ويديو، وى جملات رکیکى به کار می برد و نمازگزاران اهل سنت که در حال ادای نماز تراویح در زاهدان هستند را به «وحشى گرى” متهم مى كند.

در همین راستا،‌ سلطانعلی میر، سرپرست دانشگاه آزاد واحد زاهدان نيز اعلام کرده است: استاد هتاک این دانشگاه که به مقدسات دینی اهل سنت زاهدان هتاکی کرده بود، از کار تعلیق شده است.

جمع كثيرى از مردم زاهدان هم در اعتراض به هتک حرمت این استاد دانشگاه مقابل دانشگاه دست به اعتراض زدند.

در پی اين تجمع دفتر مولوی عبدالحميد، امام جمعه اهل سنت زاهدان نيز ضمن تاييد بازداشت حميد صمصام، از مردم خواسته به تجمع و تظاهرات پايان دهند و از مسئولين نيز خواهان محاكمه و مجازات او شده است.

به گزارش خبرگزارى دانشجو وحید شورابی، دبیر شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد ایران نیز گفته است: «پرونده این شخص در دستور هیات تخلفات در حال بررسی است. بسیج دانشجویی تا صدور حکم اخراج این فرد ساکت نخواهد نشست تا دیگر شاهد حضور چنین افرادی در دانشگاه نباشیم».




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024