جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 26.05.2018, 9:04

پوتین: نفت ۶۰ دلاری برای روسیه مناسب است

رییس جمهور روسیه گفت: قیمت نفت ۶۰ دلار در هر بشکه برای روسیه کاملا مناسب است و این کشور نمی‌خواهد قیمت‌ها بالاتر رود.

به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، رییس جمهور روسیه در مجمع اقتصادی بین‌المللی در سن‌پترزبورگ به خبرنگاران، گفت: ما به رشد بی‌رویه قیمت انرژی و نفت علاقه‌مند نیستیم. وی در ادامه افزود: روسیه و اوپک قصد ندارند به محدودیت تولید فعلی پایبند بمانند. اگر از من بپرسید چه قیمتی مناسب است خواهم گفت ما کاملا از قیمت ۶۰ دلار هر بشکه نفت راضی هستیم.

پوتین گفت: قیمت‌های نفت در نتیجه تصمیم آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای بین‌المللی با ایران و وضع مجدد تحریم‌ها علیه این کشور افزایش یافته است. نفت ۶۰ دلاری یک قیمت متعادل بوده و برای انجام سرمایه‌گذاری‌های ضروری کافی است. هر قیمتی بالاتر از ۶۰ دلار ممکن است به مشکلات خاصی برای مصرف‌کنندگان منتهی شود که برای تولیدکنندگان خوب نیست.

وی اظهار کرد: آینده توافق اوپک به علاوه روسیه و سایر تولیدکنندگان نفت، به این بستگی خواهد داشت که آیا حفظ توافق هسته‌ای با ایران امکان‌پذیر است یا خیر. پوتین گفت: آنچه که بعدا اتفاق خواهد افتاد به توافق هسته‌ای ایران و چگونگی تاثیر آن بر بازار انرژی جهان بستگی خواهد داشت.

در پی افزایش تولید نفت از سوی روسیه و عربستان، دوکشور مهم تولید کننده طلای سیاه، قیمت هر بشکه نفت خام با کاهش عمده ای در تالارهای بورس جهان مواجه شد.

قیمت هر بشکه نفت خام برنت به ۷۷ دلار رسید و دچار سقوط ۲.۲۳ درصدی شد. مسکو و ریاض جمعه اعلام کردند تولیدات نفت خود را به یک میلیون بشکه در روز افزایش خواهند داد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024