پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 22.05.2018, 14:15

می‌خواهند قاسم سلیمانی و محسن رضایی را تحویل‌شان بدهیم

ادعای نماینده مخالف پیوستن مبارزه با پول‌شویی:
می‌خواهند قاسم سلیمانی و محسن رضایی را تحویل‌شان بدهیم

لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم، که قرار بود امروز در مجلس به رای گذاشته شود، پس از سخنان و جدل‌های لفظی پرشمار موافقان و مخالفان به کمیسیون امنیت ملی برگردانده شد تا دو هفته بعد و پس از اعمال تغییرات، دوباره برای رای‌گیری به صحن مجلس بیاید.

پیوستن به این کنوانسیون تعهداتی را برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد می‌کند که مهمترین آنها، منع کمک مالی سازمان‌های تروریستی است که در فهرست تروریستی سازمان ملل نام‌شان برده شده‌باشد.

کمیسیون امنیت ملی این لایحه را از آذرماه پارسال بدون رسیدگی و به این دلیل به‌کل با آن مخالف است،‌ مسکوت گذاشت. و در روزهای اخیر بررسی این لایحه با اصرار دولت مستقیما در صحن علنی پی‌گیری شد. لاریجانی که اصرار داشت هرطور شده امروز تکلیف این لایحه روشن شود ولی سرانجام راضی شد که برای دوهفته به کمیسیون مزبور بازگردانده شود.

مخالفان تصویب لایحه که عموما  نزدیکان جبهه‌پایداری و مخالفان برجام در مجلس قبل‌اند، معتقدند با تعاریف این کنوانسیون، ما دیگر به آن حق کمک به سازمان‌هایی مانند حزب‌الله لبنان و حوثی‌ها  و برخی سازمان‌های فلسطینی را نخواهیم داشت.

اما امروز عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه که به عنوان مخالف تصویب این لایحه نطق می‌کرد، پا را از این فراتر گذاشت و گفت در تعاریف این کنوانسیون، سپاه یک سازمان تروریستی است و درصورتی که به این کنوانسیون بپیوندیم، باید محسن رضایی، علی اکبر ولایتی و قاسم سلیمانی را به آنها تحویل دهیم تا محاکمه شوند!

او حتی مدعی شد که اگر این لایحه تصویب شود، میرزا کوچک خان جنگلی و رئیسعلی دلواری و ستارخان و باقرخان هم تروریست محسوب می‌شوند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024