جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 23.04.2018, 19:01

نامه نمایندگان مناطق کُردنشین ایران به روحانی

جمعی از نمایندگان مناطق کرد‌نشین و مرزی مجلس ایران با انتشار نامه‌ای از حسن روحانی، رئیس جمهور این کشور خواستار برقراری مجدد مبادلات مرزی، رفع مشکلات و دغدغه معیشتی مردم مناطق مرزنشین شدند.

در نامه نمایندگان مناطق کردنشین و مرزی مجلس ایران آمده است:

مردم کُرد ساکن مناطق مرزی و غرب سال‌ها آماج بمباران‌های شدید رژیم جنایتکار بعث بوده و تعدادی از شهرها و روستاهای مرزی این مناطق نیز بمباران شیمیایی شده‌اند. در طول زمان‌ها و دوران‌های تاریخ و از اول انقلاب مردم این مناطق با جان و دل و از روی وفای به تمامیت ارضی کشور و ایران عزیز مرزها را از نفوذ بیگانگان حفظ کردند، در انتخابات و مناسبت‌های ملی و مذهبی حضور فعال داشته و در دو دوره انتخابات ریاست‌جمهوری جنابعالی با رای حداکثری به شعارهای اعتدال دولت برای آینده خود و معیشت مرزنشینان گام برداشتند اما حال می‌بینیم که به بهانه‌های مختلف مناطق مرزی و شهرهای کردنشین با بی‌مهری شدید مسئولین از جمله شخص جنابعالی روبرو شده‌اند.

آیا جواب رشادت‌ها، ‌از جان گذشتگی‌ها، مرزداری‌ها و مشارکت حداکثری مردم این دیار در انتخابات، بستن مرزها، تعطیلی کوله‌بری و معیشت حداقلی آنان بود؟ آیا می‌خواهید دیوار اعتماد این مردم پاک و بی‌آلایش، نوع‌دوست و عاشق وطن را برای همیشه فرو بریزید؟ آیا می‌خواهید مزد سال‌ها زحمات و مرزداری این مردم را با تحریم اقتصادی و خالی نمودن سفره‌های خانواده آنان پاسخ دهید؟ از طرفی نه شرع و نه قانون به کسی اجازه نمی‌دهد اینگونه با مردم خود و مرزداران اصلی این سرزمین برخورد کند’‘.

نمایندگان مناطق کرد‌نشین افزودند: لذا ما نمایندگان مناطق کردنشین و مرزی ضمن هشدار جدی نسبت به ادامه وضعیت موجود از جنابعالی و مسئولین امنیتی درخواست داریم که سریعا نسبت به برقراری مجدد مبادلات مرزی همانند سابق و رفع مشکلات و دغدغه‌های معیشتی مردم مناطق مرزنشین اقدام فرمایید.»

گفتنی است روز شنبه کسبه مریوان و بانه در استان کردستان ایران برای چندمین روز متوالی در اعتراض به بسته شدن گذرگاه‌های مرزی در غرب این کشور، مغازه‌های خود را تعطیل کردند.

این در حالیست که در ما‌ه‌های پایانی سال گذشته، دولت ایران اقدام به بستن مرزهای کولبری غرب این کشور کرد، این تصمیم نه تنها کولبران را ناراضی کرد بلکه به اعتراض تعدادی از مغازه‌داران نیز انجامید.

در هفته‌های اخیر نیز نمایندگان مجلس ایران از جمله رسول خضری، نماینده پیرانشهر و محسن بیگلری، نماینده بانه به این تصمیم دولت اعتراض کرده‌ و گفتند این تصمیم به بیکاری هزاران نفر می‌انجامد و زندگی مردم مناطق مرزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024