پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Sat, 21.04.2018, 10:34

مقاوم‌سازی مدارس نیازمند ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار

رییس سازمان نوسازی مدارس تصریح کرد‌: بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس نیازمند ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار

شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
ایسنا
رییس سازمان نوسازی مدارس در خصوص میزان اعتبارات لازم برای نوسازی مدارس فرسوده گفت‌: برای بازسازی و مقاوم‌سازی مدارسی که نیازمند تخریب و بازسازی هستند، بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است‌.
مهراله رخشانی‌مهر در نشست مشترک روسا و مدیران شورای آموزش‌وپرورش عنوان کرد‌: مدیران در حوزه ساخت‌وسازها و تامین منابع مالی به سختی همه را مدیریت می‌کنند‌.
وی ادامه داد‌: هرچند وقت زیادی را مدیران در حوزه ساخت‌وسازها و تامین منابع مورد نیاز صرف می‌کنند، اما اگر در حوزه تامین منابع مالی و تشویق خیران به ما کمک نکنند امکان ندارد در این همه پروژه در حوزه تخریب، بازسازی، مقاوم‌سازی و پروژه‌های جدید موفق باشیم‌.
رخشانی‌مهر با اعلام اینکه در انتخاب مکان مناسب برای مدارس دقت نظر لازم صورت نگرفته است، اظهار کرد‌: بسیاری از مدارس در سطح کشور شاید در ۷۰ سال گذشته موقعیت مناسب داشته‌اند اما امروزه در موقعیت مناسبی قرار ندارند‌.
وی با بیان اینکه بسیاری از مدارس پس از تخریب باید در مکان‌های دیگر احداث شود، این اقدام را در رفع ترافیک و بهتر شدن دسترسی‌ها بسیار مثمرثمر دانست و گفت‌: در سال ۸۴ حدود دو سوم مدارس موجود کشور نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی بودند‌.
معاون وزیر با اشاره به اینکه در ابتدای برنامه چهارم توسعه چهار میلیارد دلار مصوب شد که ۵۰ درصد این مدارس در دوره ۱۰ ساله تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی شود، اظهار کرد‌: مدارس بسیار نگران‌کننده‌ای از نظر مقاومت در کشور وجود دارد‌.
رخشانی‌مهر با بیان اینکه ۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند تخریب، بازسازی و مقام‌سازی است، گفت‌: تاکنون ۳/۲ درصد مدارس در کشور نیاز به تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی هستند‌.
وی با اشاره به اینکه خیرین نقش بسیار پررنگی در حوزه ترویج فرهنگ و ادب دارند، اظهار کرد‌: سال گذشته ۵۰ درصد مدارسی که در مهرماه ۹۶ به بهره‌برداری رسید، توسط خیرین ساخته شده بود‌.
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اعلام اینکه وضعیت اعتبارات در سال ۹۷ نسبت به سال قبل کمی بهتر است، اظهار کرد‌: برای بازسازی و مقاوم‌سازی مدارسی که نیازمند تخریب و بازسازی هستند، بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است‌. در سال جاری تنها برای اعداد ملی ۱۸۰۰میلیارد تومان توسط مجلس شورای اسلامی برای آموزش‌وپرورش تصویب شده است‌.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024