شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Fri, 20.04.2018, 8:35

درخواست آیکن از آمریکا برای پایبندی به توافق هسته‌ای ایران

خبرگزاری آناتولی

بیتریس فیهن، مدیر کمپین بین المللی نابودی سلاح‌های هسته‌ای موسوم به «آیکن» برنده جایزه صلح نوبل سال گذشته اظهارات اخیر برخی مقامات آمریکایی درباره لغو توافق‌نامه هسته‌ای ایران را بسیار نگران کننده خوانده و از آمریکا خواست که به این توافق پایبند بماند.

وی طی سخنانی در یک نشست مطبوعاتی در مقر سازمان ملل در ژنو همچنین اظهار داشت: درک علت کناره گیری آمریکا از این توافق‌نامه دشوار است. اگر تهدیدی علیه آمریکا باشد، برای جهان نیز مطرح است. سایر کشورهای امضا کننده این توافق‌نامه نیز باید به آمریکا برای باقی ماندن در آن فشار بیاورند.

- دیدار ترامپ و کیم مثبت است

فیهن همچنین ضمن ابراز خرسندی از برنامه دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی گفت: این دیدار بسیار مثبت بوده و جایگزینی دیپلماسی با تهدیدات دوجانبه، تصمیم جسورانه‌ای به شمار می رود. البته اطلاعاتی از جزئیات این دیدار نداریم.

از سوی دیگر رابرت وود، نماینده آمریکا در سازمان خلع سلاح جهانی نیز در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد موضع این کشور در قبال خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی تغییر نکرده است.

وی با تاکید بر لزوم اقدامات عملی پیونگ یانگ در راستای امحا سلاح‌های هسته‌ای گفت هنوز راه زیادی در پیش داریم.

این در حالیست که شینزو آبه نخست وزیر ژاپن نیز پس از دیدار با ترامپ در فلوریدا، دیدار احتمالی ترامپ با کیم را مثبت ارزیابی کرد.

ترامپ نیز در این رابطه گفت: اگر احساس کنم که این دیدار فایده ای نخواهد داشت در آن شرکت نمی کنم. حتی اگر زمانی که در آنجا حضور یافته و گفتگو را بی نتیجه دیدم، به صورت محترمانه آنجا را ترک خواهم کرد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024