جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 18.04.2018, 22:02

انتقاد فاطمه کروبی از حسن روحانی

جمعی از نمایندگان ادوار مجلس به همراه تعدادی از زندانیان پیش از انقلاب به دیدار فاطمه کروبی رفتند. در این نشست تعدادی از حاضران صحبت کردند و ضمن جویا بودن وضعیت آقای کروبی نسبت به تداوم غیر مسئولانه این حصر اظهار تأسف کردند. نمایندگان ادوار بر این نکته تأکید کردند که تداوم حصرفاصله میان مردم و نظام را روز به روز عمیق تر کرده است. آنان افزودند زندانی کردن چهره ارزشمند و مبارزی که پیش از انقلاب هزینه پرداخته است و بعد از انقلاب منشای خدمات بوده برای نظام سودمند نخواهد بود.

به گزارش سحام در ابتدای این دیدار فاطمه کروبی مراتب سپاس همسر در حصرش را از مردم و دوستانی که دغدغه حصر را دارند اعلام کرد. او افزود: آقای کروبی از من خواستند سال جدید را به مردم عزیز‌مان تبریک بگویم و دعای همیشگی‌شان که همان سربلندی و عزت مردم بزرگ ایران است را اعلام کنم.

این نماینده دور پنجم مجلس به نمایندگان ادوار گفت: در هشتمین سال حصر هستیم و پس از این مدت طولانی گشایش‌های اندکی انجام گرفته است. بارها گفته ایم که این حصر بدون ضابطه برخلاف نص صریح قانون اساسی و قوانین کشور است و اصرار بر تداوم آن اصرار بر بی قانونی است.

فاطمه کروبی افزود: نزدیک به شش سال است که آقای روحانی بعنوان رئیس جمهور در جایگاه رئیس شورای عالی امنیت ملی قرار دارند و جای تاسف است که ایشان برخلاف سوگند‌شان هم در دور اول و هم در دور دوم اقدامی مؤثر در صیانت از حقوق محصورین برنداشتند. حتی باید بگویم دولت برآمده از مردم معترض حتی به شفاف سازی این موضوع تاکنون اقدام نکرده است و خواست مشروع و قانونی مردم و دو خانواده محصور مبنی بر رویت مصوبه شورای عالی امنیت ملی- اگرچه در صورت وجود چنین مصوبه‌ای آنهم غیرقانونی است- را برآورده نکرده است.

همسر مهدی کروبی در این دیدار افزود: چندی پیش از نمایندگان محترم مجلس که عضو کمیته رفع حصر هستند و به جد پیگیر این موضوع می‌باشند شنیدم که برخلاف روسای قوای مقننه و قضائیه بیش از شش ماه است دفتر رئیس‌جمهور حتی به درخواست ملاقات کمیته رفع حصر پاسخ ندادند.

همسر این رهبر محصور با اشاره سخن معاون اول دولت آقای جهانگیری که گفته بود مطالبه رفع حصر حتی در شهرهای کوچک ایران مطالبه اول مردم در انتخابات ریاست جمهوری بود گفت: وقتی مردم ببینند تلاشی برای تحقق وعده ها چه در حوزه آزادی‌ها و چه در حوزه اقتصاد و فرهنگ صورت نمی گیرد آنگاه ناامید می شوند و خسران ناامیدی مردم به مراتب بزرگ‌تر از این حصر غیر قانونی است.

فاطمه کروبی اضافه کرد: دولتمردان باید توجه کنند که سه سال بیشتر از عمر این دولت باقی نمانده اما وعده‌های فراوانی در حوزه اقتصاد، فرهنگ و سیاست بر زمین مانده و متاسفانه ارده‌ای هم در دولت برای اجرایی کردن وعده‌ها و تقابل با قانون گریزان دیده نمی شود. بدعهدی ریشه ناامیدی مردم است. این روزها وقتی وضعیت اسفبار اقتصادی که مردم روزانه با ان سروکار دارند را برای آقای کروبی می‌گوییم ایشان بسیار متأثر می شوند.

فاطمه کروبی در پایان از حمایت بی‌دریغ مردم شریف ایران تشکر کرد و گفت جسم آقای کروبی آسیب فراوان دیده اما او با همان روحیه انقلابی در کنار مردم است و با مردم بودن را به هر چیز دیگر ترجیح می‌دهد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024