جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 16.04.2018, 9:07

میرزائی‌ نیکو: روحانی فقط زمان انتخابات برای «رفع حصر» روی گشاده داشت

قاسم میرزائی‌ نیکو نماینده مجلس و عضو کمیته رفع‌حصر فراکسیون امید با اشاره به آخرین وضعیت تلاش‌ها برای رفع حصر، به رویداد ۲۴ گفت:

حقیقتا هیچ کاری نکردیم و هیچ اطلاع جدیدی هم در این خصوص نداریم.

تصمیم‌گیری درباره حصر به کمیته‌ای در شورای عالی امنیت ملی واگذار شده و اعضای این کمیته را این کمیته را نماینده قوه قضاییه، نماینده سپاه، نماینده وزارت اطلاعات و نماینده شورای امنیت تشکیل می‎دهند. باید درباره موضوع حصر این کمیته تصمیم‌گیری کنند که ادامه این وضع به صلاح هست یا خیر.

برخی بهانه آورده‌اند که اگر آقای کروبی آن نامه را ننوشته بود شاید شرایط حصر به گونه‌ی دیگری رقم می‌خورد، به نظر من این‌ها بهانه است و همه باید خیلی سریع به این موضوع اهتمام ببخشند و از چپ و راست و بالا و پایین باید کمک کنند، تا این مساله به سرعت حل شود. باید به این موضوع هم توجه شود که اگر شرایط خدای نکرده شرایط سخت‌تری شود، قطعا همه پشیمان خواهند شد. ما نباید فرصت را از ذست بدهیم، به خواست مردم در این مسئله اهمیت دهیم.

چطور در زمان انتخابات آقای روحانی در مورد رفع حصر با روی گشاده استقبال می‌کردند و چشم چشم می‌گفتند؟ اما اکنون روش فعالانه‌ای را در این زمینه شاهد نیستیم. رفع حصر یکی از موضوعاتی است که باید سریعا حل وفصل شود.

روحانی با رئیس قوه‌قضادیه و بقیه نهادها دیدار و گفت‌وگو کرده، اما این دیدارها باید ثمر و نتیجه هم داشته باشد. البته شنیدم که گشایش‌هایی صورت گرفته اما رفع حصر انجام نشده است. رفع حصر یعنی اینکه کلید اتاق این آقایان محصور در اختیار خودشان باشد نه دست کسی دیگر!

آقای مطهری هم صریح و روشن این موضوع را گفتند، من هم همین‌طور، فعلا داریم تدبیر می‌کنیم که چگونه این مساله را ادامه دهیم. نمی‌توانم بگویم به رفع حصر امیدی ندارم مگر می‌شود بدون امید زندگی کرد؟ اما نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که رفع حصر چه زمانی انجام می‌شود، زیرا اگر می‌دانستم، حصر ۷سال طول نمی‌کشید. در این رابطه با آقای جهانگیری و برخی دیگر به صورت مفصل صحبت کردیم و از کانال های مختلفی هم برای صحبت با رهبری در این خصوص اقدام شده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024