پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 15.04.2018, 9:36

جوادی‌آملی: آنکه روسری خود را بر سر چوب می‌کند با شرایط کشور مخالف است نه با قرآن

يكشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
علی لاریجانی، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، آخر هفته به حوزه انتخابیه خود رفت و با علمای ساکن در قم دیدار و گفت‌وگو کرد. یکی از دیدارهای رئیس مجلس با آیت‌الله جوادی‌آملی بود. لاریجانی در این دیدار ابتدا گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور و نیز برخی تحولات منطقه ارائه کرد. پس از آن، آیت‌الله جوادی‌آملی سخنانی داشت؛ سخنانی که بخشی از آن مربوط به اتفاقات اقتصادی و فرهنگی جامعه است. به گزارش «ایسنا» به نقل از «پایگاه اطلاع‌رسانی اسراء»، آیت‌الله جوادی‌آملی در این دیدار گفت: «آنکه روسری خود را بر سر چوب می‌کند با قرآن مخالف نیست، بلکه با این شرایط کشور مخالف است. پیغمبر فرمود کشوری که مشکل مالی داشته باشد دینش در خطر است! این را پیغمبری می‌فرماید که سه سال را در شعب ابی‌طالب گذرانده، در نتیجه این دعای حضرت برای مردم جامعه است که از خدا می‌خواهند بین مردم و نان مردم فاصله نیندازد؛ لذا اگر سهل‌انگاری در بخش‌های مدیریتی و اقتصادی کشور صورت بگیرد، آسیب‌دیدن دین مردم قطعی است».
موضوع مورد اشاره آیت‌الله جوادی‌آملی، اعتراضات زنانی است که به دختران خیابان انقلاب مشهور شدند. اغلب آنها با رفتن روی جعبه‌های مخابراتی، روسری خود را بر سر چوب می‌زدند. آنها پس از بازداشت توسط پلیس، سرنوشت‌هایی تقریبا یکسان پیدا کردند.
نظر مطهری
پیش از این «علی مطهری» نایب‌رئیس مجلس این اعتراضات را فاقد عقبه اجتماعی دانسته و گفته بود: «خیلی از خانم‌هایی که حتی پوشش اسلامی را به درستی رعایت نمی‌کنند، موافق بی‌حجابی نیستند و می‌دانند این شرایط چه تبعات منفی‌ای دارد. کسانی که این کار را کردند اگر واقعا ابتکار خودشان بوده و به خاطر ابراز عقیده این کار را کردند قابل قبول‌تر است تا اینکه طرحی باشد که از بیرون به آنها القا شده است».
زمان جنگ قیمت نفت افت شدید داشت ولی کشور اداره شد
جوادی‌آملی در ادامه گریزی هم به کشورداری در دوران جنگ تحمیلی زد؛ او با اشاره به قیمت نفت در دوران جنگ گفت: «در زمان جنگ بودجه کشور که براساس فروش نفت بسته می‌شد، به دلیل دسیسه دشمنان دچار افت شدید شد، اما باز هم کشور اداره شد در نتیجه وقتی رابطه صحیح با خداوند برقرار باشد، اداره کشور با وجود همه مشکلات باز هم مقدور است». آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به آیات کلام‌الله مجید بیان كرد: قرآن کریم از کسی که ندار است به «فقیر» یاد می‌کند؛ فقیر یعنی کسی که ستون فقراتش شکسته است و قدرت قیام ندارد! چنین کشوری نمی‌تواند اقتصاد مقاومتی داشته باشد، بیان قرآن این است که کسی که جیبش خالی است، اهل املاق و تملق خواهد بود. او در ادامه اشتغال‌زایی و رونق تولید داخلی مبتنی بر مدیریت عقلانی و علمی را مورد تأکید قرار داد. او در بخش دیگری از سخنانش مسئولان کشور را به وحدت و پرهیز از اختلاف توصیه کرد و گفت: حضرت امیر علیه‌السلام صراحتا می‌فرماید هیچ‌کس در امت رسول خدا نیست که به اندازه من مردم را به وحدت دعوت کرده باشد، من براساس سنت الهی می‌گویم هیچ ملتی در طول تاریخ از گذشته الی یوم‌القیامه با اختلاف به جایی نرسیده است. آیت‌الله جوادی‌آملی ادامه داد: در جهنم این‌گونه است که هرکس دیگری را متهم می‌کند و آبروی او را می‌ریزد، کشور نباید این‌چنین باشد، بلکه کشور باید بهشت‌گونه اداره شود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024