چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Sat, 14.04.2018, 8:09

حمایت از کالای ایرانی در گرو مهار قاچاق، رانت و فساد اداری

زرآبادی: حمایت از کالای ایرانی در گرو مهار قاچاق، رانت و فساد اداری است

شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
ایسنا
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: حمایت از کالای ایرانی زمانی اتفاق می‌افتد که تولیدکننده حمایت شود تا کالایی باکیفیت، رقابت‌پذیر و با هزینه تمام شده پایین تولید کند، در این صورت اشتغال و صادرات هم رونق خواهد گرفت البته به شرط آنکه قاچاق، رانت و فساد اداری نیز به درستی مهار شود.
سیدحمیده زرآبادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شعار سال که حمایت از کالای ایرانی است، اظهار داشت: حمایت از کالای ایرانی تا زمانی که مسیر  تولید با دست‌اندازهای فراوان روبرو باشد و در عوض مسیر واسطه‌گری و دلالی هموار باشد، راه به جایی نخواهد برد.
نماینده مردم قزوین در مجلس ادامه داد: در دل شعار سال ۱۳۹۷، شعارهای چند سال نام‌گذاری اقتصادی مستتر است. اگر اهداف مندرج در نام‌گذاری این سال‌ها به خصوص حمایت از تولید ملی، اشتغال و اقتصاد مقاومتی به درستی محقق شده، شعار حمایت از کالای ایرانی هم محقق خواهد شد.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، واردات را تیغ دو لبه‌ای دانست که اگر موجب تحریک تولیدکنندگان برای تولید کالای با کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش مناسب شود به تحقق شعار سال جاری کمک می‌کند در غیر این صورت به ضرر بخش تولید و صادرات تمام می‌شود.
به گفته زرآبادی دولت با مکانیزم نظام تعرفه‌گذاری کالا و خدمات و رصد چرخه تولید داخلی می‌تواند رقابت‌پذیری و تولید کالای با کیفیت ایرانی را مدیریت کند.
نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: حمایت از تولیدکننده و کالای ایرانی در سال ۱۳۹۷ نباید مشابه حمایتی باشد که تا این لحظه از این بخش شده است بلکه باید این حمایت اصلاح شود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024