پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Mon, 19.03.2018, 10:22

ولادیمیر پوتین در انتخابات روسیه به پیروزی رسید

Elections in Russland 2018 - Wladimir Putin (Reuters/Y. Kadobnov)

دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
دویچه وله فارسی
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شد. نخستین نتایج آرا نشان‌دهنده پیروزی نمایان پوتین است. پوتین موفق شده حدود ۷۵ درصد آرا را به خود اختصاص دهد.
انستیتوی نظرسنجی VTSIOM روسیه بر مبنای مصاحبه‌هایی که پس از رای‌گیری انجام داده، اطلاع داد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، در انتخابات ریاست جمهوری این کشور بار دیگر پیروز شده است.
این انستیتو اعلام کرده است که نخستین نتایج آرا نشان‌دهنده پیروزی نمایان ولادیمیر پوتین است و او موفق شده حدود ۷۵ درصد آرا را به خود اختصاص دهد.
به نظر می‌رسد این بهترین نتیجه رای‌گیری در انتخابات ریاست جمهوری برای ولادیمیر پوتین بوده است. برای نخستین بار شهروندان شبه‌جزیره کریمه نیز در انتخابات ریاست جمهوری روسیه حق رأی داشتند.
مخالفان دولت و ناظران بر انتخابات اطلاع داده‌اند که بیش از ۲۰۰۰ مورد تخلف در مراکز رای‌گیری ثبت شده است. از جمله این تخلفات رای چندباره افراد و جلوگیری از فعالیت ناظران بر رای‌گیری ذکر شده است.
به این ترتیب ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، که به عنوان نامزد مستقل در انتخابات شرکت کرده بود و امروز در رای‌گیری شرکت کرد و رای‌اش را به صندوق انداخت، می‌تواند ۶ سال دیگر زمام امور روسیه را در دست داشته باشد.

برای چهارمین بار
این چهارمین دوره ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین ۶۵ ساله در روسیه است. به این ترتیب او که از ۱۸ سال پیش در رهبری روسیه قرار دارد، می‌تواند تا سال ۲۰۲۴ رهبر این کشور باقی بماند. قرار است امشب جشنی به همین مناسبت در نزدیکی کاخ کرملین برگزار شود.
در انتخابات ریاست جمهوری روسیه هیچ یک از ۷ رقیب پوتین بختی برای پیروزی نداشتند. الکسی ناوالنی، تنها رهبر مخالفان دولت که می‌توانست بختی برای پیروزی داشته باشد، از شرکت در انتخابات منع شد.
ناوالنی که در گروه ضدفساد فعالیت می‌کند، به خاطر محکومیت به اتهام “کلاه‌برداری” از شرکت در انتخابات منع شده بود. الکسی ناوالنی می‌گوید که اتهام او انگیزه سیاسی داشته است.
نتایج قطعی انتخابات ریاست جمهوری در روسیه روز دوشنبه (۲۸ اسفند / ۱۹ مارس) اعلام خواهد شد، اما به نظر نمی‌رسد که در نتایج کنونی انتخابات تغییر زیادی صورت گیرد.
گفته می‌شود پس از پوتین، پاول گرودینین، نامزد کمونیست این انتخابات، با ۲/ ۱۵ درصد آرا به مقام دوم و ولادیمیر شیرینوفسکی، نامزد راست پوپولیست با به دست آوردن ۸/ ۶ درصد آرا به مقام سوم رسیده است.

شادمانی راست‌گرایان آلمان
دو رهبر حزب “آلترناتیو برای آلمان” نخستین آلمانی‌هایی بودند که پیروزی پوتین را تبریک گفتند. یورگ مویتن و آلکساندر گاولند، دو رهبر حزب “آلترناتیو برای آلمان” عصر یکشنبه برای رئیس جمهور فعلی و آینده روسیه آرزوی موفقیت کردند.
این دو سیاستمدار راست‌گرا همچنین اعلام کردند که حزب آنها با تمام قوت می‌کوشد تا روابط آلمان با روسیه عادی شود و تحریم‌های روسیه از میان برود. 




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024