پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Sun, 18.03.2018, 10:35

ارتباط سفر بن علوی به تهران با سفر وزیر دفاع آمریکا به عمان

بهرام قاسمی: سفر بن علوی به تهران ارتباطی با سفر وزیر دفاع آمریکا به عمان ندارد

يكشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه
سخنگوی وزارت ‌امورخارجه برخی گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره سفر وزیر خارجه عمان به تهران را رد کرد و گفت: سفر آقای یوسف بن‌علوی به تهران طبق زمان‌بندی قبلی و در راستای توسعه و تعمیق مناسبات دوجانبه انجام می‌شود. بهرام قاسمی با اشاره به روابط سازنده تهران و مسقط اظهار کرد: دو کشور در طول سالیان گذشته در مسایل مختلف رایزنی‌هایی داشته‌اند و برای ارتقای روابط فیمابین تلاش‌های لازم را به عمل آورده‌اند. وی با اشاره به نقش مثبت عمان در صلح و ثبات منطقه افزود: سفر ایشان به تهران با محوریت مسایل دو‌جانبه به ویژه اقتصادی تنظیم شده است؛ به طوری که در جریان این سفر علاوه بر دیدار با مقامات سیاسی و پارلمانی کشورمان با رییس کل بانک مرکزی و مدیران و مسوولان بنگاه‌ها و شرکت‌های بخش دولتی و خصوصی هم دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد. وی ضمن رد هر گونه گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای مبنی بر ارتباط این سفر با سفر وزیر دفاع آمریکا به عمان و نیز تحولات مربوط به برجام اظهار کرد: عمان کشور مستقلی است که رابطه بسیار خوبی با بسیاری از کشورهای جهان دارد؛ با این حال سفر آقای یوسف بن‌علوی به تهران هیچ ارتباطی به اینگونه مسایل ندارد و تکذیب می‌شود.

ظریف در بیمارستان بستری شد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشور با اشاره به بستری شدن ظریف در بیمارستان به علت کسالت شدید، از لغو کلیه برنامه‌های کاری وی خبر داد.
به گزارش قانون به نقل از  تسنیم، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به کسالت شدید محمد جواد ظریف، از لغو کلیه برنامه‌ها و دیدارهای محمد جواد ظریف طی دیروز و امروز خبر داد.
قاسمی اظهار داشت: با توجه به تداوم کسالت شدید جناب آقای دکتر ظریف وزیر محترم امور خارجه که از دیروز آغاز و منجر به بستری شدن چند ساعته ایشان در بیمارستان شد و نیز نیاز به استراحت مطلق طبق تجویز پزشک معالج، کلیه برنامه‌ها و ملاقات های دیروز و امروز ایشان از جمله با همتای عمانی جناب آقای یوسف بن علوی - که به امروز موکول شده بود - لغو گردید.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: وزیر امور خارجه عمان که در صدر هیئتی سیاسی و اقتصادی در ایران حضور دارد تاکنون با مقامات مختلف کشورمان از جمله ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دیدارهای ثمر بخشی داشته است و ظهر امروز نیز به حضور جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهوری محترم کشورمان خواهند رسید. وزیر امور خارجه عمان همچنین در ضیافت ناهاری که به افتخار ایشان ترتیب داده شد شرکت خواهند کرد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024