پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Wed, 14.03.2018, 11:08

یک استعفا و دو اظهارنظر متضاد

در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران که برای جمع‌بندی عملکرد پایان سال برگزار شده بود، در حالی عضو هیأت رییسه شورای شهر تهران خبر استعفای شهردار تهران را تکذیب کرد و گفت که هنوز برگه استعفایی از نجفی دریافت نکرده‌ایم که مسجد جامعی عضو دیگر شورا استعفای نجفی را تأیید کرد.

به گزارش ایسنا، احمد مسجد جامعی با حضور در جمع خبرنگاران درحاشیه جلسه شورای شهر با تایید استعفای نجفی گفت: این استعفا روال مشخصی دارد و باید بررسی شود. این در حالیست که زهرا نژاد بهرام دقایقی قبل از آن با حضور در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه شورای شهر تهران در خصوص شایعه استعفای نجفی، گفت: تا کنون یک برگ نامه استعفا از وی ندیده‌ایم.

وی ادامه داد:جلسه شورای شهر امروز برای جمع‌بندی عملکرد پایان سال است و نهار مهمان هاشمی هستیم.

وی در خصوص استعفای نجفی گفت: تا کنون یک برگ نامه استعفا از وی ندیده‌ایم و این در حالیست که اگر بخواهد استعفا بدهد این موضوع را باید به هیات رئیسه بگوید و تا کنون هیچ استعفایی از نجفی دریافت نکرده‌ایم.

نژاد بهرام افزود: تا این لحظه هیچ کاغذ و برگه‌ای به ما نرسیده و جلسه امروز جلسه پایانی سال است.

وی در پاسخ به این سوال که اگر استعفای نجفی درست باشد موضوع حساب‌های مالی پایان سال چه می‌شود؟ گفت: اگر فرض به محال استعفایی وجود داشته باشد یکی از دغدغه‌های ما در این خصوص این خواهد بود.

وی در مورد دلخوری نجفی از اعضای شورای شهر گفت: نجفی دلخوری از اعضای شورا ندارد هر چند که ممکن است عقاید ما متفاوت باشد اما شورا جایگاه نظارتی دارد و طبیعی است که بخواهیم شهرداری را نقد کنیم اما همیشه گفته‌ایم که ما یک جمع مشترک ۲۲ نفره هستیم.


واکنش حافظی به استعفای نجفی

به گزارش ایلنا، رحمت الله حافظی عضو سابق شورای شهر تهران تهران پس از اعلام اخبار ضد و نقیض از استعفای شهردار تهران در صفحه توییترش نوشت: مدیر منصوب شهردار سابق مراسم رقص در برج میلاد را تدارک می‌بیند، شهردار فعلی به دادستانی احضار می‌شود سپس با وثیقه آزاد می‌شود؛ نهایتا استعفا می‌دهد. با این رفتارها و چنین عملکردی نیازی به ستون پنجم دشمن نداریم، خودمان تیشه به ریشه‌ها خواهیم زد.


یکی از گزینه‌های بعدی شهرداری تهران

یک مقام آگاه در شهرداری تهران ، استعفای محمدعلی نجفی از سمت شهرداری پایتخت را تایید کرد.

به گزارش «انتخاب»، این مقام آگاه افزود: محمدعلی نجفی شهردار تهران صبح امروز استعفای خود را تقدیم شورای شهر کرده است.

یک منبع آگاه خبر داد که برخی بزرگان اصلاحات در حال اصرار به بیطرف برای پذیرش مسئولیت شهرداری تهران هستند و شورای شهر تهران با برگزاری جلسه ای در ساعت ۱۲، در حال بررسی استعفای نجفی است.

گفتنی است احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران خبر استعفای محمدعلی نجفی شهردار پایتخت را تایید کرد.

مسجدجامعی در جمع خبرنگاران مستقر در شورای شهر تهران افزود: محمدعلی نجفی استعفای کتبی خود از شهرداری تهران را تقدیم شورای شهر کرده است. وی اظهار کرد: روند بررسی استعفای شهردار تهران باید براساس قانون در شورا مطرح و بررسی شود.

همچنین منابع آگاه در گفتگو با «انتخاب» انصراف نجفی از استعفا را تکذیب کردند.

در همین حال، جلسه تعدادی از اعضای شورا با نجفی بی نتیجه ماند و او حاضر به پس گرفتن استعفایش نشد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024