پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Wed, 21.02.2018, 17:11

لیلا حاتمی: از نحوه برخورد با معترضان عمیقا عصبانی‌ هستم

دویچه وله: لیلا حاتمی‌ هنرپیشه ایرانی در کنفرانس خبری فیلم «خوک» ساخته مانی حقیقی در فستیوال فیلم برلیناله در برلین‌ از نحوه برخورد حکومت ایران با معترضان در دی ماه امسال به‌تندی انتقاد کرد.

لیلا حاتمی در فستیوال فیلم برلیناله گفت:«می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و عصبانیت و ناراحتی شدید خود از نحوه برخورد با معترضان در ایران را اعلام کنم.»

این هنرپیشه ایرانی گفت:«شرم‌آور است که در کشور من شهروندان تنها به بهای جانشان می‌توانند اعتراض خود را بیان کنند.»

سخنان لیلا حاتمی واکنش‌های دوگانه‌ای را برانگیخته است. در حالی که در شبکه‌های اجتماعی اظهارات او به طور گسترده‌ای منعکس شده و مورد استقبال قرار گرفته است، رسانه‌های نزدیک به جمهوری اسلامی از خانم حاتمی انتقاد کرده و به آن واکنش منفی نشان داده‌اند.

خبرگزاری فارس‌، در واکنش، این سخنان را «عجیب» توصیف کرده و لیلا حاتمی را به حمایت از کسانی که آنها را آشوبگر خوانده، متهم کرده است.

در دی ماه امسال (۱۳۹۶)، بیش از ۷۰ شهر ایران صحنه اعتراضات و تظاهرات ضد حکومتی بودند. بر اساس گزارش‌های رسمی در جریان این اعتراضات دست‌کم ۲۳ نفر کشته و بیش از چهار هزار نفر بازداشت شدند. حداقل، سه تن از بازداشت‌شدگان در زندان جان خود را از دست دادند و مقامات مسئول اعلام کردند که آنها خودکشی کرده‌اند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024