جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Tue, 20.02.2018, 22:51

فراخوان برپایی تجمع صنفی کارگران مقابل شورای نگهبان

دو تشکل صنفی کارگری در اعتراض به موافقت مجلس شورای اسلامی با انتقال منابع درمانی سازمان تامین اجتماعی به خزانه دولت، برای روز چهارشنبه فراخوان تجمع دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با صدور فراخوانی از عموم کارگران شاغل و بازنشسته و نهادهای صنفی کارگری خواستند تا برای روز چهارشنبه (دوم اسفند) با برپایی تجمع صنفی مقابل محل استقرار شورای نگهبان قانون اساسی واقع در محدوده ساختمان قدیمی مجلس شورای اسلامی، اعتراض خود را نسبت به مصوبه روز یکشنبه (بیست و نهم بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی اعلام کنند و برای ابطال آن درخواست کنند.

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: موافقت نمایندگان مجلس با انتقال منابع درمانی سازمان تامین اجتماعی به خزانه دولت نشان داد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی تامین نامشروع منافع مدیران پزشک سالار وزارت بهداشت را بر حفظ پایگاه مردمی خود میان جامعه کارگری ترجیح می دهند.

وی گفت: تصویب بند «ز» تبصره هفتم لایحه بودجه سال ۹۷ در تعارض آشکار با قانون الزام ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی است، جامعه کارگری این قانون را به راحتی بدست نیاورده است و برای همین سکوت کارگران در برابر این مصوبه جایز نیست.

همچنین علی خدایی (عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) به خبرنگار ایلنا گفت: انتقال منابع درمانی سازمان تامین به خزانه دولتی، یادآور تجربه تلخ انتقال منابع درمانی این سازمان به وزارت بهداشت در سالهای پیش از انقلاب اسلامی است.

وی افزود در نتیجه تصویب این قانون جامعه کارگری برای نزدیک به دوهه شاهد دست‌اندازی به منابع درمانی خود بود و در قبال دسترسی محدود به خدمات درمانی حتی امکان کوچکترین اعتراض را هم نداشت.

این فعال کارگری گفت: حدود دو دهه قبل بود که  بالاخره نمایندگان  وقت مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون الزام، به رویه نادرست مدیریت منابع صندوق درمانی سازمان تامین توسط وزارت بهداشت خاتمه دادند و بار دیگر انتقال صندوق درمان تامین اجتماعی به خود سازمان استقلال از دست رفته سازمان را ترمیم کردند.

وی افزود: موافقت نمایندگان مجلس با انتقال منابع درمانی سازمان تامین اجتماعی به خزانه دولت بار دیگر جامعه کارگری را با شرایط تجربه تلخ سالهای قبل از تصویب قانون الزام روبرو کرده است.

خدایی افزود: برای همین راه دیگری غیر از تجمع جامعه کارگری در مقابل نهاد شورای اسلامی باقی نمانده است، از عموم کارگران و نهادهای صنفی مرتبط با کارگران شاغل و بازنشسته انتظار داریم تا با مشارکت در تجمع پیشرو مانع از تعدی به حقوق بنیادین نیروی کار کشور بشوند.

وی یادآور شد: اهمیت استقلال مالی و اداری سازمان تامین اجتماعی برای جامعه کار و تولید به حدی است که از روز گذشته مذاکرات مزدی شورای عالی کار به حالت نیمه تعلیق درآمده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024