پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Tue, 20.02.2018, 20:20

«دست‌کم ۹۸ نفر» در حملات نیروهای اسد به غوطه شرقی کشته شدند

رادیو فردا: سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید در تازه‌ترین دور از حملات نیروهای دولتی سوریه به حاشیه‌ای از پایتخت آن کشور که در کنترل شورشیان مخالف بشار اسد است، دست‌کم ۹۸ نفر از جمله «شمار زیادی زن و کودک» کشته شده‌اند.

سازمان ناظر بر جنگ داخلی سوریه که مقر آن در لندن است می‌گوید نزدیک به ۵۰۰ نفر در جریان حملات ۳۰ بهمن زخمی شده‌اند، در نتیجه احتمال افزایش شمار کشته‌شدگان وجود دارد.

همزمان امدادگران داوطلب در مناطق تحت کنترل شورشیان سوری، گفته‌اند شمار قربانیان بیش از ۱۰۰ نفر است و دست‌کم ۲۰ نفر از آن‌ها را نیز کودکان تشکیل می‌دهند. سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه نیز تائید کرده دست‌کم ۲۰ کودک در جریان حمله کشته شده‌اند.

شمار کشته‌شدگان طی ساعتی از ۷۷ نفر به نزدیک به ۱۰۰ نفر افزایش پیدا کرده‌است.

رامی عبدالرحمن، مدیر دیدبان حقوق بشر سوریه به خبرگزاری فرانسه گفته است حملات شدید هوایی نیروهای دولتی سوریه، برای آن است که راه حملات زمینی هموار شود.

«ائتلاف ملی»، ائتلافی از شورشیان مخالف اسد که در ترکیه مستقر هستند، می‌گوید حملات نیروهای اسد به غوطه شرقی با هدف «نابودی» آن انجام می‌شود. این ائتلاف در عین حال از آنچه «سکوت بین‌المللی» توصیف کرده، انتقاد کرده‌است.

«ائتلاف ملی» از روسیه، که در کنار ایران از مهم‌ترین حامیان بشار اسد به‌شمار می‌رود، نیز انتقاد کرده و می‌گوید مسکو «در حال نابود کردن روند سیاسی» به‌عنوان راه‌حل جنگ است.

بنا بر گزارش‌ها، نیروهای دولتی سوریه و متحدان آن‌ها، که از پشتیبانی ایران و روسیه برخوردار هستند، در تلاش برای تصرف واپسین مناطق اصلیِ تحت کنترل شورشیان، در غرب کشور هستند. حملات هفته‌های گذشته در ادلب و غوطه شرقی -در حاشیه دمشق- نیز به‌طور مشخصی افزایش پیدا کرده‌است. دولت دمشق، مخالفان خود را به‌طور عمومی «گروه‌های تروریستی» توصیف می‌کند.

سازمان ملل متحد روز دوشنبه اعلام کرد حملات به غوطه «که شهروندان بی‌گناه و ساختارهای غیرنظامی را هدف قرار داده، باید فورا متوقف شود».

گفته می‌شود در جریان حملات پیاپی نیروهای بشار اسد به غوطه شرقی در روزهای گذشته «صدها نفر» کشته شده‌اند.

جنگ داخلی سوریه با بیش از ۳۷۰ هزار کشته، آوارگی بیش از نیمی از جمعیت کشور، و ایجاد یکی از گسترده‌ترین بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، هفت سال است که ادامه دارد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024