پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 18.02.2018, 9:10

علم‌الهدی: مردم به دلیل وجود نارسایی‌ها تحریك می‌شوند نه سخنان من

علم‌الهدی: مردم به دلیل وجود نارسایی‌ها تحریك  می‌شوند نه سخنان من
يكشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
به نوشته خبرگزاری فارس، علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در سخنانی دوباره درباره علل اعتراضات دی‌ماه گذشته گفت: گاهی گفته می‌شود که موضع‌گیری‌های فلانی باعث شد که مردم تظاهرات کنند. خب چاره کار چیست؟ یعنی من نباید نقدها و موضع‌گیری‌هایم را که با حفظ حرمت مطرح می‌شود، عنوان کنم؟ علاوه بر این مردم به دلیل وجود نارسایی و مشکل تحریک می‌شوند، نه سخنان من! او در ادامه گفت: ربط‌ دادن این وقایع به من یک تهمت و سوءاستفاده از سوی دشمن است. در وهله اول جریانی به دنبال این بود که فرد یا افرادی را به‌ عنوان مسئولان این اتفاق معرفی کنند و از این طریق کم‌کاری‌های خودشان را توجیه کنند. دسته دوم هم جریان دشمن است تا این شبهه را در اذهان عمومی ایجاد کند که در این کشور قطب‌بندی صورت گرفته است و یکی از این قطب‌ها جریانی را آغاز کرده و از مدیریتش ناتوان است.

بیشتر بدانیم!

سید احمد علم‌الهدی که از فروردین ۱۳۸۴ با حکم علی خامنه‌ای امام جمعه مشهد، و از اسفند ۱۳۹۴ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی است، همچنین از سال ۱۳۸۶ تاکنون نماینده مجلس خبرگان رهبری از استان خراسان رضوی است.  او پیشتر از ۱۳۶۱ تا ۱۳۸۴، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امام صادق را عهده‌دار بود و از مؤسسین این دانشگاه است. وی پس از انتخابات جنجالی سال ۸۸ در خطبه‌های نماز جمعه به تاریخ ۲ مرداد ۸۸ حمایت جدی خود را از محمود احمدی‌نژاد اعلام کرد و گفت: «احمدی‌نژاد عزیز ماست و ما به صلاحیت او رای داده‌ایم و پای رای‌مان هم ایستاده‌ایم.» وی در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (۱۳۹۲) از حامیان سعید جلیلی بود. سید ابراهیم رئیسی و حسن پناهیان دامادهای وی هستند.
سید ابراهیم رئیس‌الساداتی، معروف به سید ابراهیم رئیسی متولی آستان قدس رضوی است. او فعالیت قضایی خود را در ۲۰ سالگی به عنوان دادستان کرج آغاز کرد و بعدتر دادستانی همدان را نیز به‌طور همزمان بر عهده گرفت. در سال ۱۳۶۴ به تهران منتقل شد و جانشین دادستان این شهر شد. وی از اعضای «هیئت چهار نفره اعدام‌ها» در جریان اعدام هزاران زندانی سیاسی و عقیدتی در تابستان ۱۳۶۷ بود. با آغاز رهبری سید علی خامنه‌ای در سال ۱۳۶۷، رئیسی با حکم محمد یزدی رئیس وقت قوه قضاییه به عنوان دادستان تهران منصوب شد. در سال ۱۳۷۳، رئیسی به عنوان رئیس سازمان بازرسی کل کشور منصوب شد و تا سال ۱۳۸۳ در این سمت بود. او از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۳، معاون اول قوه قضاییه، و در سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۴ دادستان کل کشور بود. در اسفند ۱۳۹۴، رئیسی با حکم رهبر ایران به تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد. او هم‌چنین دادستان ویژه روحانیت، از سال ۱۳۸۵ نماینده خراسان جنوبی و عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان و از سال ۱۳۷۶ عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز است. رئیسی پیش از آستان قدس، تولیت امامزاده صالح را بر عهده داشت.  وی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ ایران نامزد اصلی اصولگرایان بود که با کسب ۳۸٬۳٪ آرا، در برابر ۵۷٪ حسن روحانی شکست خورد. او در ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ با حکم علی خامنه‌ای به مدت ۵ سال به عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد.
علیرضا پناهیان که در دوران دوم ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد در سمت‌های نائب رئیس قرارگاه عمار و عضو هیئت امنای دانشگاه هنر گمارده شد. معاونت فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و مسئول نهاد رهبری دانشگاه هنر از دیگر مسئولیت‌های وی بوده‌اند. از پناهیان به عنوان یکی از برگزارکنندگان همایشی با نام دلواپسیم یاد می‌شود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024