چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 14.02.2018, 10:15

انتقاد احمدی‌نژاد از مرگ بازداشتی‌ها در زندان و پاسخگو نبودن رهبر در قبال قوه قضاییه

خبرگزاری آناتولی

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران امروز پس از اینکه از ورود به دادگاه تجدیدنظر حمید بقایی از یاران خود منع شد، روی پله‌های دادگاه در اعتراض به قوه قضاییه این کشور گفت: «یک جوانی که به تنگ آمده است، یک مردی که در مقابل خانواده به خاطر فقر شرمنده است، به محض آنکه صدایش در می‌آید، دستگیر می‌شود. می‌برند در زندان‌ها و افراد را بدون ملاحظه دستگیر می‌کنند و جنازه را تحویل می‌دهند و بعد هم می‌گویند معتاد بوده و خودکشی کرده است.»

به گزارش سایت «دولت بهار» نزدیک به محمود احمدی نژاد، وی افزود: «بدون اینکه یک مرجع مستقل، مورد قبول، اعتماد و اطمینان مردم حرف آنها را تایید کند، یکطرفه می زنند و می روند. معلوم است که ملت نمی تواند باور کند. باید کسانی باشند که مورد اعتماد مردم و مورد قبول مردم باشند. خب می خواهیم از این رفتار شکایت کنیم، به کجا باید شکایت کنیم؟! جایی نیست، رهبری هم که می گویند مسئولیت عملکرد دستگاه قضایی و بقیه دستگاه ها به عهده ایشان نیست. کسی که در دستگاه دولتی و حکومتی مورد ظلم واقع می شود چه کار باید بکند؟! به کجا باید مراجعه کند؟! به خودشان؟! اگر خودشان مورد اعتماد بودند که مشکلی پیش نمی آمد! چه راهی در برابر ملت باقی می ماند؟! ملت به کجا باید شکایت کند از دست کسانی به مردم ظلم می کنند؟! این یک سوال اساسی است.»

احمدی نژاد در ادامه تصریح کرد: «کجای دنیا ظلم پایدار بوده که اینجا بخواهد پایدار باشد؟! دادگاه غیرعلنی برای خودشان! آقا قانون است! می گویند قانون را قبول نداریم. می گوییم این منطق انسانی است، می گویند آن را هم قبول نداریم! بسیار خب! فعلا دست شماست. گفته بودند دادگاه علنی است، ما آمدیم در دادگاه علنی شرکت کنیم، می گویند ممنوع است، در آنجا چه می گذرد خدا می داند.»

چندی پیش محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای به مناسبت سالگرد انقلاب سال ۱۹۷۹ ایران، دستگاه قضایی این کشور را به «زیرپا گذاشتن قوانین و ارزش‌های انسانی و الهی» و یورش به فعالان رسانه‌ای و جوانان حامی خود متهم و تصریح کرد: «دستگاه قضایی به ستون اصلی ظلم علیه ملت تبدیل شده است.»

امروز بیشتر رسانه های اصلاح طلب ایران موضوع مرگ بازداشت شدگان در زندان های این کشور را محور بسیاری از گزارش های خود قرار داده و به صورت تلویحی از «افزایش خودکشی ها در زندان» انتقاد کردند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024