پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 14.02.2018, 10:04

نامه حزب اتحاد ملت خطاب به روحانی

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی خطاب به حسن روحانی در ارتباط با خودکشی کاووس سید امامی در زندان نامه نوشت.

به گزارش امتداد در بخشی از این نامه‌آمده است: «امروز، فعالیت های خودسرانه و اتهام های واهی و نگاه‌های تنگ نظرانه امنیتی نه تنها عرصه علم و دانش و ساحت دانشگاه را متأثر کرده است، بلکه حتی عرصه هایی همچون حفظ محیط زیست که سراسر خیر عمومی در آن ها نهفته‌اند نیز از این کج سلیقگی ها در امان نمانده‌اند. متأسفانه این نگرش حتی دامن دبیر شورای عالی امنیت ملی منصوب جنابعالی را نیز گرفته است و فعالیت‌های داوطلبانه مدنی به جای آنكه مورد استقبال قرار گیرند، اسیر تنگ‌نظری‌ها و سوء ظن هاى فراگیر می‌شوند.»

حجه الاسلام و المسلمین، جناب آقای دکتر حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام

جنابعالی به موجب قسمی که در پیشگاه قرآن کریم یاد کرده اید، نسبت به پاسداشت قانون اساسی و آزادی های مصرح در آن مسؤول هستید. مستحضرید که در هفته‌های اخیر، جمعی از فعالان زیست محیطی به اتهام جاسوسی بازداشت شده‌اند و در کمال تأسف، خبر بهت آور درگذشت مرحوم دکتر کاووس سید امامی، استاد دانشگاه امام صادق(ع) و عضو انجمن های علمی جامعه شناسی و علوم سیاسی ایران در زندان با این ادعا كه خودكشى بوده است، منتشر شد. به گواهی استادان و دانشجویان و همکارانی که آن مرحوم را از نزدیک می‌شناختند، او فردی متخلق به اخلاق، با طمأنینه و آرامش و دوستدار این آب و خاک بود. در خصوص این پرونده، ابهامات و پرسش‌های جدی در افکار عمومی مطرح است.

نهاد بازداشت کننده مرحوم سید امامی کدام دستگاه بوده است؟ آیا محل بازداشت ایشان زیر نظر سازمان زندان‌ها بوده است؟ چه مسئله‌ای باعث شده است که همسر ایشان تا ۳۰ ساعت پس از مطلع شدن از خودکشی او، موضوع را حتی با فرزندانش نیز در میان نگذارد؟ و بسیار سوالات دیگر!علاوه بر این، وقتی با خانواده یک استاد دانشگاه و شخصیت فرهیخته و شناخته شده این گونه برخورد می شود، این نگرانی قوت می‌یابد كه با متهمان عادی چگونه رفتار شده و می‌شود؟ آیا دوربین کار گذاشته شده در سلول، صرفا برای مستندسازی خودکشی بوده‌است؟ چرا مأمورانی که علی القاعده از طریق این دوربین ها وظیفه رصد زندانی را دارند، به موقع برای نجات جان او اقدام نکرده‌اند؟

حسب قانون تأسیس وزارت اطلاعات، مصوب مجلس شورای اسلامی، “کشف توطئه‌ها و فعالیت‌های براندازی، جاسوسی، خرابکاری و اغتشاش علیه استقلال و امنیت و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری‌اسلامی ایران” بر عهده این وزارتخانه است. چندی پیش وزیر محترم اطلاعات در مصاحبه ای تنها مرجع تشخیص جاسوس بودن یا نبودن متهمان را معاونت ضد جاسوسی وزارت اطلاعات دانسته بود. آیا وزارت اطلاعات در جریان این پرونده بوده است؟ اگر بلی، چرا به موقع اطلاع رسانى نشده است و چرا بنا بر ادعا کار به خودکشی زندانی رسیده است؟ و اگر خیر، چرا دستگاه اطلاعاتی کشور از صلابت لازم برای انجام وظیفه قانونى برخوردار نیست و چرا نمى تواند مانع دخالت نهادهای موازی در حیطه وظایف و مسیولیت هاى خود باشد؟ در این حال ما به شدت نگران سلامت و شرایط نگهداری دیگر بازداشت شدگان من جمله فعالان محیط زیست هستیم.

متأسفانه دستگاه قضایی که مسؤولیت مستقیم در این پرونده دارد تاکنون در اقناع افكار عمومی ناكام مانده است. گویی خود را در مقام “یَسئَل و لایُسئَل” می بینند! اما جنابعالی، در خصوص حفاظت و حراست از تأمین امنیت شهروندان و دفاع از جان و مال و عرض و ناموس آن ها، خاصه به صفت ریاست شورای عالی امنیت ملی وظیفه مند هستید.

امروز، فعالیت های خودسرانه و اتهام های واهی و نگاه‌های تنگ نظرانه امنیتی نه تنها عرصه علم و دانش و ساحت دانشگاه را متأثر کرده است، بلکه حتی عرصه هایی همچون حفظ محیط زیست که سراسر خیر عمومی در آن ها نهفته‌اند نیز از این کج سلیقگی ها در امان نمانده‌اند. متأسفانه این نگرش حتی دامن دبیر شورای عالی امنیت ملی منصوب جنابعالی را نیز گرفته است و فعالیت‌های داوطلبانه مدنی به جای آنكه مورد استقبال قرار گیرند، اسیر تنگ‌نظری‌ها و سوء ظن هاى فراگیر می‌شوند.

به نظر می‌رسد جریانی خاص -و حتی مشکوک، به دنبال ناامید ساختن مردم است. ایشان هنوز نفهمیده اند که این موج ناامیدی تنها به بخشی خاص محدود نخواهد شد. بر باد دادن اعتماد مردم و سرمایه های اجتماعی به ضرر کل نظام و کشور است. امروز نگرانی اصلی، خسارات پروژه‌های ایران بر باد ده این عده است که در شرایط نابسامان منطقه، تمامیت ارضی ایران عزیزمان را به مخاطره می‌افکنند.

بیش از دو هفته از پخش سخنان امیدآفرین معاون سازمانی که تدریس در دانشگاه‌های خارج از کشور را رها کرده و برای ساختن ایران به وطن آمده نمی‌گذرد. پیام روشن احضار و بازجویی او این است که جریانی که مغزهای این کشور را فراری داده، هر کاری می‌کند برای این که جامعه از ظرفیت بالای ایرانیان عزیز خارج از کشور محروم بماند. آن معاون، در فضای ملتهب اجتماعی اکنون ما، حرف از امید زده بود و آنها، خود امید را نشانه رفته‌اند! به راستی آیا جز این است که ناامید کردن مردم از اصلاح امور بیش از هر کس به نفع دشمنان این آب و خاك در منطقه و جهان است؟

جناب رییس جمهور!

از جنابعالی به خصوص، با رأی تعیین‌کننده‌ای که در انتخابات اخیر ریاست جمهوری کسب کردید، انتظار می‌رود، درباره این موارد دغدغه داشته باشید و با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب جوانب این مسئله را

رای افکار عمومی روشن نمایید. همچنین با استفاده از تمام ظرفیتهای قانونی، دیگر نهاد و دستگاه‌ها را نیز وادار به پاسخ گویی کنید.

و من الله التوفیق
حزب اتحاد ملت ایران اسلامی
24/ 11/ 1396




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024