سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 19.01.2018, 15:48

نشریه فوکوس: جاسوسان ایرانی اماکن یهودی آلمان را زیر نظر داشتند

رادیو فردا: هفته‌نامه آلمانی فوکوس نوشته است تفتیش خانه‌های «جاسوسان» ایرانی در اوایل هفته گذشته حاکی از آن است که فعالیت‌های آنها بر اماکن یهودیان در برلین متمرکز بوده است.

این نشریه خبری به نقل از منابع امنیتی نوشته که ایرانی‌ها به دنبال اهداف بالقوه برای حمله به این اماکن بوده‌اند. به نوشته فوکوس یکی از اهداف آنها کمیته یهودیان آمریکا بوده است.

برپایه گزارش نشریه فوکوس، انجمن یهودیان ارتودوکس در میدان الکساندرپلاتس واقع در مرکز برلین و خاخام آن تحت نظر جاسوسان ایران بوده‌اند.

به گفته منابع امنیتی آلمان، باشگاه ورزشی مَکابی نیز از سوی این جاسوس‌ها کنترل می‌شده است.

برپایه این گزارش کمیته یهودیان آمریکایی خواستار اخراج علی ماجدی، سفیر ایران در برلین شده است.

فوکوس می‌افزاید دو روز پیش از کریسمس، سفیر ایران به وزارت خارجه آلمان احضار شده و مقام‌های آلمانی از وی می‌خواهند به تهران پیام دهد جاسوسی علیه منافع آلمان را فورا متوقف کند. هنوز منبع دیگری این خبر را تایید نکرده است.

جوزف شوستر رئیس شورای مرکزی یهودیان در آلمان، به فوکوس گفته است، این اقدام ایران نباید بدون مجازات بماند.

به گفته جوزف شوستر ایران نمی‌تواند شریک دولت آلمان باشد و دولت آلمان هم نباید منافع اقتصادی را بر امنیت داخلی آلمان مقدم بداند.

دادستان فدرال آلمان پیشتر دستور داده بود خانه‌ها و اماکن تجاری ۱۰ ایرانی مظنون به جاسوسی در سراسر آلمان مورد تفتیش قرار گیرد.

دادستان فدرال آلمان گفته است این مظنونان برای یک واحد سری اطلاعاتی در ایران جاسوسی می‌کنند. این مقام قضایی توضیحات بیشتری در این مورد نداده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024