چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 19.01.2018, 10:51

تعطیلی کانال سه نقطه به دلیل فشارهای امنیتی

کلمه: بدنبال بازداشت مدیر کانال تلگرامی سه نقطه، اعضای تحریریه این کانال در نامه‌ای خبر از تعطیلی کانال سه نقطه دادند. پیش از دو هفته از بازداشت یوسف حسنی تبار، ادمین کانال سه‌نقطه توسط سپاه میگذرد.

طبق اخبار منتشر شده، وی در این مدت در انفرادی دست به اعتصاب غذا زده و همین باعث انتقال او به زندان مرکزی خرم آباد شده است. حالا ماموران به خانواده وی گفته‌اند که این روزنامه‌نگار برای آنکه تخفیف شامل حالش شود، باید اعتراف کند که توسط عده‌ای اجیر شده بوده است.

ماموران به بازداشت ادمین کانال سه نقطه بسنده نکرده و شنبه ۲۳ دی ماه به منزل پدری او رفتند و در حالی که حکم آنان تفتیش از منزل بود، به توقیف گوشی های همراه اعضای خانواده حسنی‌ تبار اقدام کرده و بعد از آن با مراجعه به محل کسب و کار دوستان او اقدام به ضبط گوشی های آنان نیز کرده‌اند.

کانال سه نقطه توسط تعدادی از روزنامه نگاران، در خرم آباد استان لرستان اداره می‌شد. اکنون به دلیل فشارهای امنیتی اطلاعات سپاه این کانال تلگرامی تعطیل شده است.

متن نامه تحریریه کانال سه نقطه به شرح زیر است:

به نام خداوند دانایِ حکیم

همراهان فهیم سه‌نقطه!

خانم‌ها، آقایان!

بیش از ۲۰ ماه از شبی که سه‌نقطه پای به عرصه‌ی وجود گذاشت، می‌گذرد. همان شبِ بهاریِ مهتابیِ اواسط اردی‌بهشت ماه ۹۵ که جمعی از دغدغه‌مندان ایران و اسلام با علم به تمامی سختی‌ها و مشکلاتِ پیش رو، راهی پرنشیب و فراز را آغازیدند تا روزنی بگشایند. روزنی رو به حقیقت و نور!

آمدیم تا صادقانه، در چارچوب قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران و به دور از هرگونه تندروی و پرده‌دری، با حفظ استقلال رسانه‌ای و بدون کم‌ترین ملاحظه‌کاری و محافظه‌کاری، دردها و کاستی‌هایِ کهنه و عدیده‌ی این کهن بوم و بَر را از حنجره‌ی انصاف فریاد کنیم.

آمدیم تا گامی هر چند کوچک اما محکم و پایدار در جاده‌ی پرسنگلاخِ آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی برداریم. آمدیم تا تریبون آنانی باشیم که علی‌رغم مقبولیت و محبوبیت چشم‌گیر در میان افکار عمومی جامعه اما از در اختیار داشتن تریبون‌های رسمی محروم‌اند. در این میان، هر چند با نشان اصلاح‌طلبی وارد گودِ خبر شدیم اما همواره انعکاس نظرات اصول‌گرایان به ویژه عقلایِ آن قوم را به صورت جدی در دستور کار داشته‌ایم.

و امروز، به گواهی آمار، سه‌نقطه از پربازدیدترین رسانه‌های فضای مجازی است که نقش انکارناپذیری در خبررسانی حرفه‌ای و با رعایتِ توامانِ دقت، سرعت و صحت ایفا می‌کند.

اما این حال و به سان دیگر ابناء بشر، ما سه‌نقطه‌ای‌ها نیز خود را مبرّا از لغزش و خطا ندانسته و هماره بر این باور بوده‌ایم که اشتباه جزیی جدایی‌ناپذیر از پرونده‌ی حیات فرزندان آدم بوده و خواهد بود.

در این میان، دیدگاه تحریریه‌ی سه‌نقطه نسبت به مسائل جامعه و به ویژه ناآرامی‌های اخیر همسو با نگاه دیگر اصلاح‌طلبان بوده که با محترم شمردن حق مردم در رابطه با پیگیری خواسته‌هایِ بحقِ سیاسی و اقتصادی خویش اما حرکت بر مدار خشونت و اغتشاش را قویاً محکوم نموده‌ و این باور را در مطالب منتشره در سه‌نقطه به اثبات رسانده‌اند.

با این حال و به منظور صحه گذاشتن بر نگاه تعاملی و نه تقابلی تیم سه‌نقطه نسبت به نهادهای حاکمیتی و کنش‌گران سیاسی و تا برطرف شدن برخی سوتفاهمات پیش آمده به ویژه پیرامون ناآرامی‌های اخیر، سه‌نقطه به روز نخواهد شد. بر همین اساس، ناگفته پیداست که به محض مرتفع شدن مشکلات که بر اساس شواهد و قرائن متقن، معتقدیم بسیار نزدیک خواهد بود، پررنگ‌تر از پیش به عرصه‌ی خبر و اطلاع‌رسانی بازگشته و خدمت‌گزار مردم ایران خواهیم بود.

وَالْعَاقِبَهُ لِلْمُتَّقِینَ
تحریریه سه‌نقطه
٢٨ دی ماه یکهزار و سیصد و نود و شش




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024