جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 18.01.2018, 10:00

ادعای فرمانده نیروی انتظامی: در اعتراضات اخیر از سلاح جنگی استفاده نکردیم

پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶
حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی ایران در اظهارنظری گفته ماموران این نیرو در جریان اعتراضات سراسری اخیر در ایران از سلاح جنگی استفاده نکرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، اشتری با اعلام اینکه در این حوادث کسی از ماموران پلیس کشته نشده، گفته تعدادی از ماموران مصدوم و مجروح شده‌اند.
این در حالی است که پیش از این برخی رسانه‌های اصولگرا و نزدیک به حاکمیت در ایران از کشته شدن دست کم یک نفر از ماموران نیروی انتظامی در جریان این اعتراضات خبر داده بودند.
اشتری همچنین با بیان اینکه «هیچ یک از ماموران ما سلاح جنگی نداشتند» با اشاره به تعداد کشته شدگان این اعتراضات مدعی شده: «ماجرای کشته سازی‌ها مشکوک است و این موضوع در حال بررسی است. همچنین در حال بررسی خودکشی برخی از دستگیر شدگان هستیم.»
او همچنین خبر از آزادی تعدادی از بازداشت‌شدگان تظاهرات سراسری اخیر داده و گفته: «در این اغتشاشات تعدادی از افراد حاضر توسط پلیس دستگیر شدند که در پی آن پالایش‌هایی انجام شده و افرادی که احتمال دادیم نقشی نداشته باشند آزاد شدند.»
فرمانده نیروی انتظامی در ایران همچنین فراخوان‌ها برای راه اندازی مجدد اعتراضات را «شایعاتی بی اساس» خوانده است.
به گفته او «به تمامی ماموران پلیس در اغتشاشات اخیر تاکید شده بود خویشتن دار باشند و سلاح جنگی نداشته باشند. ضمن اینکه از پرسنل باتجربه استفاده شد و دستگیری‌ها نیز به صورت هدفمند انجام شد.»
صحبت‌های فرمانده نیروی انتظامی در ایران در حالی است که بر اساس آمارهای رسمی و تایید شده در جریان اعتراضات سراسری اخیر در ایران، دست کم ۲۲ نفر کشته شده که مرگ بسیاری از آنها توسط شلیک گلوله بوده است.
همچنین تاکنون سه نفر از بازداشت شدگان این اعتراضات به طرز مشکوکی جان خود را در زندان از دست داده‌اند. مقامات قضایی و پلیس علت مرگ این افراد را خودکشی عنوان کرده‌اند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024