جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 17.01.2018, 10:49

چین به تحریم نفت ایران خوشبین است!

فرارو- تهدیدهای ترامپ علیه ایران، فعلا مشتریان نفت ایران را نگران نکرده است.

به گزارش فرارو به نقل از پلاتس، واردکنندگان آسیایی نفت ایران، در روز دوشنبه، نسبت به بازگشت احتمالی تحریم‌ها واکنشی خونسرد از خود نشان دادند.

منابع تجاری از آسیا -مقصد اولیه نفت ایران- به پلاتس گفتند که حتی اگر تحریم‌های آمریکا علیه ایران بازگردد، جریان نفت خام ایران با ثبات خواهد بود.

برخی از بازیگران بازار معتقدند که اجرای کامل تحریم‌ها، اگر چند سال طول نکشد، حداقل ماه‌ها وقت خواهد گرفت.

یک مدیر تجارت نفت خام در شرکت پالایشگاه کره جنوبی، گفت: ما آشکارا نگران نیستیم. زیرا هر تصمیمی که ترامپ بگیرد، ماه‌ها طول خواهد کشید تا تحریم‌ها مجددا علیه ایران اجرا شود. صادرات نفتی ایران حداقل برای سال ۲۰۱۸ متأثر نخواهد شد.

یک منع در پالایشگاه ژاپن گفت: هنگامی که مرحله منع خرید نفت ایران برسد، ما درباره پاسخ‌مان فکر خواهیم کرد.

روز جمعه ترامپ مجددا برای ۱۲۰ روز تعلیق تحریم‌هایی که نفت ایران را هدف قرار می‌دهند را تمدید کرد. اما به کنگره و متحدان اروپایی هشدار داد که آن‌ها به اصلاح توافق هسته‌ای نیاز دارند. در غیر این صورت، آمریکا از آن خارج خواهد شد.

چین خوشبین است
تمدید تعلیق تحریم‌ها ضرب الاجلی برای کنگره ایجاد کرده تا ظرف چهار ماه اقدام کند. فعلا این تمدید، وضعیت کنونی صادرات نفت خام ایران را در این حالت نگه خواهد داشت.

ایران از زمان توافق هسته‌ای صادرات نفط خود را به میزان ۲.۲ میلیون بشکه در روز مضاعف کرده است.

منابع تجاری از چین - بزرگترین مشتری نفت ایران - به پلاتس گفتند که حتی اگر تحریم‌های آمریکا بازگردد، جریان نفت خام ایران به چین با ثبات خواهد بود.

یک مسئول در شرکت ژو‌هایی ژنرونگ، واردکننده بزرگ نفت ایران، گفت: واردات چین از نفت ایران، قبل و پس از پایان تحریم تغییر نمی‌کند.

یک منبع در شرکت نفت دولتی چین گفت: در واقع تحریم‌ها، به چین کمک می‌کنند تا قیمت بهتری برای نفت خام بدست آورد. زیرا تحریم به معنای رقابت کمتر برای خرید نفت است.

آسیا بزرگترین مشتری نفت ایران باقی می‌ماند. ۶۰ تا ۷۰ درصد صادرات نفت ایران به آسیا است. چین در سال ۲۰۱۷ به عنوان بزرگترین مشتری نفت ایران ظاهر شد. هند در مرتبه دوم است. سایر مشتریان شامل کره جنوبی، ژاپن و تایوان هستند. قبل از رفع تحریم‌ها، بیش از ۸۰ درصد صادرت نفت ایران به آسیا می‌رفت.

پس از رفع تحریم‌ها، یک سوم صادرات نفت خام ایران به اروپا رفت. فرانسه، ترکیه، ایتالیا و یونان از مشتریان نفت ایران هستند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024