پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 08.01.2018, 13:52

بررسی مجدد پرونده مرگ هاشمی رفسنجانی در شورای عالی امنیت ملی

یاسر هاشمی، فرزند کوچک اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس جمهور اسبق ایران اعلام کرد که پرونده فوت پدرش در شورای عالی امنیت ملی این کشور مجددا باز شده است.

به گزارش خبرگزاری «پانا»، وی با اشاره به اینکه مواد رادیو اکتیو در پیکر هاشمی رفسنجانی بوده است گفت:« من شنیده‌ام که شورای عالی امنیت ملی نامه‌ای برای رئیس‌جمهوری نوشته و ارسال کرده است مبنی بر اینکه پرونده درگذشت آیت‌الله هاشمی در این شورا بسته شود، ولی رئیس‌جمهوری این مسئله را قبول نکرده و دوباره پرونده را به شورای عالی امنیت ملی ارجاع داده است».

هاشمی در ادامه اظهار داشت:« من بعید می‌دانم که رئیس‌جمهوری به بند خاصی از گزارش ایراد گرفته باشد، مطابق شنیده‌هایم کل محتوای گزارش را قبول نکرده است؛ شاید به این دلیل که احساس می‌کند لازم است بررسی‌های بیشتری انجام شود».

خانواده هاشمی در زمان مرگ وی اعلام کرده بودند ممکن است است وصیت نامه جدیدی از وی وجود داشته باشد که یاسر هاشمی در این باره گفت: « ما وصیت‌نامه جدید نداریم اما شواهدی داریم که آیت‌الله هاشمی وصیت‌نامه جدیدی داشتند مثلا قبل از سفر به عراق (سال ۸۰) نسبت به تجدید وصیت‌نامه‌اش بحث و حتی اقدام کرده است، مادر ما در این باره می‌گوید یکی، دو بار پدر را مشغول نوشتن وصیت‌نامه دیده و حتی ایشان همان موقع که وصیت‌نامه خودشان را اصلاح می کرد، وصیت‌نامه والده را گرفته و اصلاح کرده است. لذا شواهد ما این را می گوید وصیت‌نامه وجود دارد».

وی با این توضیح که پدرش یک کشوی محرمانه داشته است، ادامه داد:« احتمال اینکه نیروهای امنیتی آن را برداشته باشند نیز وجود دارد. آیت‌الله هاشمی کشویی داشت که محرمانه بود و کلیدش فقط دست خود ایشان بود که بعد از فوتشان خالی بود و چیزی داخلش نبود. چون فعلا چیزی نداریم خیلی در مورد آن بحث نمی‌کنیم، ممکن است وصیت‌نامه نیز داخل آن کشو بوده باشد، به هرحال ما به شدت پیگیر این موضوع هستیم و هر جایی را که می‌توانستیم به دنبال وصیت‌نامه گشتیم و امیدواریم پیدا شود».

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس جمهور اسبق ایران 8 ژانویه 2017 در 82 سالگی بدون بیماری قبلی درگذشت.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024