پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 30.12.2017, 22:42

آشوبِ گسترده به نفعِ کیست؟

محمّد حسین کریمی‌پور
منبع: کانال تلگرام نویسنده

١- من نارضایتی مردم را درک می کنم. اوضاعِ معیشت خلائق اصلا خوب نیست. خیلی ها در ابتدائیاتشان مستاصل اند. مساله به معیشت ختم نمی شود. هر جا را می نگری از مجلس و قوه قضاییه و ادارات تا کسب و کار و ارتباطات بین المللی و محیط زیست و بانک و صندوقها، وضع خرابست. قوانین ما، عملا راه هر گونه اصلاح اساسی در وضعِ مملکت از طریق صندوق رای را بسته است. فساد و اختلاف طبقاتی بیداد می کند. تکبر و زیاده طلبی الیگارشی نوکیسه و تقدّس فروشی قدرت طلبانِ بی‌مایه، تهوع آورست.

در مملکتی که چند میلیون نفر تحصیلات دانشگاهی دارند، تحقیر مداوم ناشی از نظارتِ استصوابی، برای خیلی ها قابلِ تحمّل نیست. من یکی، چهره نورانی آقای جنتی را می بینم، تا چند ساعت نا آرامم. روانشناسم می گوید تو بیماری سیاسی داری نه ایرادِ روانی! دوستانه تجویز می کند بروم بمیرم! من، امّا دوست ندارم بمیرم! آقای جنتی را هم دوست ندارم. حیران و سیلانم این وسط!

٢-خیلی ها کارد به استخوانشان رسیده است. مردم ریشه مشکلات را دربی کفایتی حکمرانی می بینند و حقّ هم دارند. حکمرانی ایرانی، محتاج اصلاح جدیست.

٣- من خوف آن دارم که آشوب های خیابانی همه گیر شود. اولا انباشت و تراکمِ نارضایتی، ثانیا نا امیدی از راههای مدنی اصلاح ، ثالثا ناهوشمندی رفتارِ اجتماعی حاکمیت ، رابعاً تعدّد دشمنانِ خنّاس و خامساً نبود احزاب و حذف رهبران مخالفین مدنی ، خودِ خودِ خودِ فرمولِ باروت است!

٤-من شک ندارم این یکی دو شب، افسرانِ امنیتی مسئولِ میزِ ایران در کشورهای دشمن، تا صبح کار می کرده اند. دار و دسته مریمک هم روزهای پر کار و پر درآمدی پیش رو دارند. هیچ یک هم دلشان برای مردم ایران، مشکلاتشان و آرزوهایشان نمی تپد.

٥- کشته گرفتن از جمعیت معترض اولین قدم است. یافتن مزدوری که از پشت بامی دو خشاب بین جمعیتی در چهارراه انقلاب تهران یا خیابانی در اهواز یا میدانی در سنندج خالی کند، فقط چند هزار دلار خرج دارد. قدم بعدی می تواند ترور چند مامور پلیس باشد. نمک ماجرا هم چند انفجار و اِحراقِ اماکن است. بقیه پروسه فروپاشی کشور را می شود سپرد به طبیعتِ نا آرامِ توده های بشری!

٦- یادمان نرود که هانتر همین چند روزِ پیش اخطار کرده اسراییل-اعراب -دولت و دو حزب ِ آمریکا، این بار فراتر از تغییر رژیم، اصرار دارند “ایران” فروپاشد. قرار نیست ایرانی روی نقشه جهان، باقی بماند! هانتر بوضوح می گوید پس از تضعیف سوریه، عراق و مصر، حالا نوبت ایران ( و نه فقط جمهوری اسلامی) است که اخته شود. پرفسور هانتر به عنوان یک عضو رسمی “شورای روابطِ خارجی ایالات متّحده” می داند چه می گوید.

٧- اخطارِ هانتر یعنی اینکه: بلیطی که دارد کف خیابانهای ما صادر می شود قرار نیست به زوریخ ، کوالالامپور یا حتی استانبول برساندمان. این یک بلیطِ یکسره به قندهار، موصل یا دیرالزور است.

٨- من نمی دانم حاکمیت فرسوده ایرانی چه وقت و چه جور سرِ عقل می آید. حاکمیتی که از وقایع ٨٨ هیچ درسی نیاموخت، شاید هیچوقت درسش را فرا نگیرد !

امّا از یک چیز با ذرّ ذرّه وجودم مطمئنم :
آشوب گسترده، کلیدی است که درهای جهنم را بر روی ملّت ایران باز می کند!




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024