جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 28.12.2017, 11:04

سازمان ملل: رژیم اسد از کودکان بیمار به عنوان ابزار چانه زنی استفاده کرده است

خبرگزاری آناتولی

یان ایگلند، مسئول امور بشردوستانه سازمان ملل متحد برای کمک به سوریه در گفت‌وگو با شبکه «بی‌بی‌سی» اعلام کرد که رژیم بشار اسد در ازای تخلیه کودکان بیمار از غوطه شرقی از مخالفان سوری درخواست‌هایی کرده و بدین ترتیب از کودکان به عنوان ابزار چانه زنی استفاده کرده است.

وی با اشاره به موافقت مخالفان سوری برای آزادی نیروهای رژیم اسد که در دست آنان است در قبال تخلیه کودکان بیمار از غوطه شرقی، ابراز امیدواری کرد که این توافق نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.

ایگلند گفت: اجازه تخلیه کودکان بیمار در قبال آزادی اسرا، استفاده از کودکان به عنوان ابزاری برای چانه زنی بوده و توافق مطلوبی نیست. این کودکان حق دارند منتقل شوند و ما نیز وظیفه داریم آنان را تخلیه کنیم.

وی افزود: افراد تحت محاصره در غوطه شرقی امکانات پزشکی بسیار محدودی دارند. تعداد زیادی بیمارستان در درگیری‌های سوریه بمباران شد. صد‌ها پزشک و پرستار کشته شدند. برای ۴۰۰ هزار ساکن غوطه شرقی امکاناتی باقی نمانده است.

ایگلند با اشاره به اینکه در لیست افراد در انتظار تخلیه در ماه نوامبر ۴۹۴ نفر بودند، اظهار داشت که این تعداد کاهش می‌یابد، اما نه به دلیل تخلیه، بلکه به دلیل جان باختن آن‌ها.

روز سه شنبه ۴ و دیروز ۱۲ بیمار از منطقه تخلیه شدند. انتظار می‌رود امروز نیز ۱۳ بیمار دیگر از غوطه شرقی تخلیه شوند.

گفتنی است بیش از ۴۰۰ هزار غیرنظامی در غوطه شرقی از ۵ سال پیش تا کنون تحت محاصره رژیم اسد قرار دارند و در شرایط بسیار دشوار سعی می‌کنند به زندگی ادامه دهند.

تا ماه آوریل سال جاری از طریق قاچاق و راه‌های مخفی و حفر تونل مواد غذایی اندکی وارد این منطقه می‌شد، اما پس از آن، رژیم اسد و حامیانش حلقه محاصره را تنگ‌تر کرده و جلوی ورود دارو و مواد غذایی را گرفتند.

این وضعیت باعث وخامت بیشتر شرایط زندگی مردم منطقه شده است. غوطه شرقی بخشی از مناطق کاهش تنش بر اساس توافق میان ترکیه، روسیه و ایران در ۲۲ جولای در آستانه است، اما همواره توسط رژیم اسد هدف قرار می‌گیرد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024