پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 26.12.2017, 10:39

ایران به جای مردم روهینگیا با چین و روسیه همراهی کرد

مجمع عمومی سازمان ملل از میانمار خواسته بود به اقدامات نظامی علیه مسلمانان روهینگیا پایان دهد و اجازه دسترسی به نیروهای امداد و خواستار بازگشت آوارگان روهینگیا و اعطای حقوق شهروندی برای آنان شده بود.

کشورهای چین، روسیه، لائوس، فیلیپین، سوریه، بلاروس، زیمباوه و کامبوج با میانمار همراهی کردند و به این قطعنامه رأی مخالف دادند.

این قطعنامه با ۱۲۲ رای موافق و ۱۰ رای مخالف و ۲۴ غایب، تصویب شد.

نکته جالب اینکه ایران با وجود اعلام حمایت از مردم  مسلمان روهینگیا در این رای گیری شرکت نکرد و دلیل این عدم حضور هم اعلام نشد.

از روز ۲۵ آگوست تاکنون بیش از ۶۵۰ هزار مسلمان روهینگیا به دلیل خشونت‌ها و حملات ارتش میانمار از این کشور گریخته‌اند.

تاکنون قتل‌های فجیعی علیه مسلمانان این منطقه که شمارشان یک میلیون و صدهزار نفر برآورد شده بود، اتفاق افتاده و هزاران نفر (۱۴۰ هزار حداقل) از محل زندگی خود آواره شده‌اند.

نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل در توجیه این رفتار گفته است، رای‌گیری در باره کشتار روهینگیا در کمیته سوم سازمان ملل انجام شد، کمیته‌ای که کمیته حقوق بشر موسوم است و عموما با قطعنامه‌هایش از سیاست‌های ضدحقوق بشر رژیم انتقاد می‌کند.

نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل ادعا کرده که اگر در رای گیری درباره روهینگیا شرکت می‌کرد و به قطعنامه رای مثبت می‌داد، این کار به معنای تایید کمیته سوم می‌بود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024