پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 17.12.2017, 22:38

آقای روحانی! خوب نیست مردم تصور کنند که...

مهرداد خدیر، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی، در سایت «عصر ایران» نوشت:

بر پایه صدها کامنت که پای مقاله اخیر با عنوان «ما و داستان روحانی؛ نقد آری، پشیمانی نه» گذاشته شده و با احتساب امتیازات مثبت و منفی سر به هزارها نظر می زند؛ می توان گفت دست کم بخشی ازافکار عمومی در قبال رویکرد آقای روحانی پس از انتخابات ریاست جمهوری و نیز لایحه بودجه ۹۷ ابهامات، سؤالات و نظرات یا تصوراتی دارند.

با تأکید بر اینکه نویسنده این سطور در زمره پشیمانان نیست و احتمال می دهد برخی و نه همه «پشیمانم»‌ها را کسانی در فضای مجازی می‌ پراکنند که اتفاقا به روحانی رأی نداده یا اصلا رأی نداده باشند و خود پاسخ یا احتمال برخی موارد را می‌ داند؛ اما انتقال این دیدگاه ها یا ابهامات یا تصورات می تواند مفید باشد:

از این رو می توان گفت: آقای روحانی!

خوب نیست مردم تصور کنند برخی از مواردی که تغییر لحن یا رفتار می دانند به خاطر فقدان هاشمی رفسنجانی است و روحانی نتوانسته از زیر سایه او بیرون بیاید یا قبلا با هاشمی رفسنجانی رو در بایستی داشته است.

خوب نیست تصور شود پرونده «برادر» تأثیر داشته است.

خوب نیست این شایعه درگیرد که روحانی به جای برنامه ریزی برای دوران محدود و کمتر از چهار سال پیش رو به فکر فردای ریاست جمهوری است.

خوب نیست این احساس ایجاد شود که نگرانی از تبعات خروج آمریکا از پیمان برجام، او را دست به عصا کرده است.

خوب نیست مردم بگویند با حذف یارانه نقدی ما قرار است بودجه مؤسسات خاص تأمین شود.

خوب نیست این ذهنیت شکل گیرد که دولت در اختیار حلقه ای از حزب اعتدال و توسعه است که حتی کارگزاران را کنار زده و میدان را به چهره های این حزب سپرده است که هرچند به اندیشه های رییس‌جمهور نزدیک هستند؛ اما در پیروزی او چه در سال ۹۲ و چه سال ۹۶ نقش اول را نداشتند و بدون حمایت اصلاح‌طلبان این اتفاق نمی افتاد.

خوب نیست تصور کنند کف گیر به ته دیگ خورده و به خاطر همین سراغ افزایش عوارض خروج از کشور رفته اند.

خوب نیست تصور کنند به جای طبقه متوسط که مهم ترین پایگاه رییس‌جمهوری هستند به بخش های دیگر چشم دوخته است.

خوب نیست که به صدا و سیمایی که برنامه علیه دولت می سازد ۱۸۰۰ میلیارد تومان بودجه بدهد و نشریات حامی گفتمان توسعه از بی کاغذی منتشر نشوند.

خوب نیست مردم تصور کنند تلاش آنان در ۲۹ اردیبهشت ۹۶ به ثمر نرسیده و اسفند ۹۸ با صندوق ها قهر کنند و دو سال باقیمانده را با مجلسی بگذراند که در دو سال اول تجربه کرده بود.

چرا خوب نیست؟ چون مهمترین سرمایه اجتماعی «امید» است...




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024