جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 15.12.2017, 16:46

بلومبرگ: امکان دارد آمریکا به عربستان اجازه غنی ‌سازی اورانیم بدهد

منابع آگاه می گویند دولت ترامپ، عربستان سعودی را تشویق می کند که پیشنهاد شرکت «وستینگهاوس الکتریک» و دیگر شرکت های آمریکایی را برای ساخت رآکتورهای هسته ای در آن کشور در نظر بگیرد. به گفته این منابع، کاخ سفید ممکن است به عربستان اجازه غنی سازی اورانیوم هم بدهد.

بلومبرگ نوشت: دو منبع آگاه می گویند ریک پری، وزیر انرژی آمریکا، این ماه طی سفر به عربستان سعودی این پروژه ها را به بحث گذاشته بود.

در توافق های قبلی آمریکا غنی سازی و بازپردازش اورانیوم منع شده و همین منع استفاده از تکنولوژی آمریکایی در پروژه های هسته ای سعودی ها باعث بی نتیجه ماندن این پروژه در دولت اوباما شده بود. اکنون دولت ترامپ تسهیل این مقررات را به عنوان راهی برای کمک به وستینگهاوس و دیگر شرکت ها برای عقد قرارداد با سعودی ها می سنجد.

دو مقام دولت آمریکا می گویند جلسه ی بررسی جزییات توافق همکاری هسته ای موسوم به «توافق ۱۲۳» به عنوان بخشی از «قانون انرژی اتمی آمریکا» چهارشنبه در کاخ سفید برگزار می شود.

موفقیت در این باره عمل به وعده انتخاباتی پرزیدنت ترامپ مبنی بر احیای صنایع هسته ای آمریکا و کمک به شرکت های آمریکایی در مقابل رقبای روسی و چینی خواهد بود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024