شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Thu, 14.12.2017, 9:53

خودکشی نماینده ایالت کنتاکی در کنگره آمریکا پس از رسوایی جنسی

العربیه: دن جانسون، نماینده ایالت کنتاکی در کنگره آمریکا شامگاه چهارشنبه با شلیک گلوله به خود، اقدام به خودکشی کرد.

خودکشی جانسون تنها چند روز پس از آن صورت گرفت که یک زن آمریکایی او را متهم کرد، زمانی ۱۷ سال سن داشته مورد آزار و اذیت جنسی این نماینده قرار گرفته است.

به گفته دونی تانیل رئیس پلیس منطقه پولیت، «دن جانسون» ۵۷ ساله از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه چهارشنبه به وقت محلی روی پل «ماونت» در واسینگتن دست به خودکشی زد، جنازه‌اش روی آب آمد و سلاح هم در همان اطراف پیدا شد. پیش از آن، جانسون در پیامی فیس‌بوکی گفته بود که «این ادعاها ساختگی است. و تنها خداوند حقیقت را می‌داند».

دوشنبه مرکز تحقیقات کنتاکی شکایت زنی به نام «ماراندا ريچموند» را منتشر کرده بود که ادعا کرده بود در سال ۲۰۱۲ هنگامی که با دختر دن دوست بود، مورد اذیت و آزار جنسی از سوی دن جانسون قرار گرفته است. این زن می‌گوید در شب واقعه در منزل او مهمان بوده است و همان زمان از جانسون شکایت کرد اما پلیس لوئیسویل پرونده را بدون ایراد اتهام بست.

جانسون اما با قاطعیت این اتهامات را رد کرده و آنها را «ساختگی» دانست او گفت این اتهامات تلاشی از سوی دمکرات‌هاست که می خواهند او را بدنام کنند. اما رهبران احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات خواستار استعفای او شده بودند.

گفتنی است که دن جانسون یک سال پیش با تشبیه اوباما و همسرش به «میمون» باعث به راه انداختن جنجال سیاسی بزرگی در آمریکا شد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024