شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 10.12.2017, 10:42

افشاگری روحانی از اعمال فشار به دولت

فرارو- حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز به همراه سید عباس صالحی، محمد باقر نوبخت، حسینعلی امیری، کرباسیان و اردکانیان به منظور تقدیم لایحه بودجه سال ۹۷ وارد به مجلس شورای اسلامی رفت. رئیس جمهور در بخشی از سخنانش پس از تقدیم لایحه بودجه به رئیس مجلس از برخی فشارها به دولت پرده برداشت.
ماجرای استمداد طلبی دولت روحانی از رهبری در قبال برخی آدم‎های عجیب و غریب را در ادامه می‌خوانیم:

۶ تعاونی متخلف که ۲۵ درصد بازار پولی کشور در اختیار آنها بود. آخر دولت یازدهم و اول دولت دوازدهم همه تلاش خود را به کار گرفتیم تا خسارتی که از طرف این چند تعاونی اعتباری در کشور به وجود آمد و زندگی مردم را دچار مشکل کرده بود، جبران شود. این تعاونی ها نه تنها راجع به سود تسهیلات هر روز تصمیم می گرفتند و این حوزه را به هم می ریختند بلکه بازار ارز، سکه و املاک را هر طور می خواستند به هم می زدند، دولت یازدهم از مقام معظم رهبری استمداد طلبید چون ۳-۴ میلیون نفر تمام زندگی شان تلف می شد.

این صندوق ها چه کسانی بود. چقدر سخت بود با این صندوق ها برخورد کردن. اینها رفتند بودند همه جا را دیده بودند، از تمام ارگان ها به من نامه می نوشتند که این آدم خوبی است، چرا دارید حسابش را می بندید آدم های عجیب غریب می آمدند و سفارش می کردند. با کمک رهبری، سه قوه و شورای عالی امنیت ملی، بانک مرکزی اختیار یافت به این مسئله ورود کند و کار بزرگی انجام شد. ۹۸ درصد سپرده گذاران یا پولشان را گرفتند یا تا آخر این ماه می گیرند. ۲ درصد دیگر هم تلاش داریم اموال شان را شناسایی و مشکل شان را حل کنیم. حل مشکل ۹۸ درصد سپرده گذاران به یک معجزه شبیه بود.

کار بزرگی انجام شد رهبری، تمام قوا و شورای عالی امنیت ملی کمک کردند. نباید بگذاریم این حادثه در کشور ما تکرار شود. بانک مرکزی هر اختیاری بخواهد شورای عالی امنیت ملی به او می دهد تا این مشکل برطرف و دیگر تکرار نشود. این ها اقتصاد و زندگی مردم را نابود کرده بود.

این مسئله به همراه کاهش نرخ سودتسهیلات، ارتباط با بانک های خارجی و افزایش سرمایه بانکها ۴ قدم بزرگی بود که برداشته شد. امروز به اصلاح نظام بانکی نیاز داریم. ۳ میلیارد دلار برای اصلاح امور بانکی می خواهیم.

سال‌های گذشته در قانون بودجه، ردیف اندر ردیف درست شده بود. ردیف ها در لایحه بودجه امسال کاهش پیدا کرده است. به ما کمک کنید که این تغییر تصویب شد. حتما به شما مراجعه می کنند و فشار می آورند، باید بتوانیم بر این ردیف ها نظارت کنیم تا روشن باشد این پول کجا می رود؟ کجا مصرف می شود؟ اگر روند سال های گذشته ادامه پیدا کند، به فرض محال دولت دوازدهم بتواند کشور را اداره کند اما دولت بعدی نخواهد توانست. در واقع ما در یک بن بست قرار می‌گیریم.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024