شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Sun, 10.12.2017, 10:13

تاکید اتحادیه عرب بر لزوم تغییر تصمیم ترامپ

خبرگزاری آناتولی: اتحادیه عرب در نشست اضطراری خود در قاهره با انتشار بیانیه پایانی از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواست تصمیم خود مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان «پایتخت اسرائیل» را لغو کند.

در این بیانیه همچنین آمده است:

«این تصمیم نقض قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل است. اقدام مذکور روند صلح منطقه را برهم زده و آن را به سمت تنش و خشونت بیشتر سوق می دهد.

آمریکا با این تصمیم جانبدارانه، حق نظارت بر روند صلح را از خود سلب کرد. قدس شرقی پایتخت فلسطین است و تنها با به رسمیت شناختن این کشور در مرزهای ۱۹۶۷ صلح و ثبات در منطقه برقرار خواهد شد.

اتحادیه عرب نسبت به تغییر وضعیت قانونی قدس و تاریخ آن هشدار می دهد. ادامه اشغال سرزمین فلسطین و محروم کردن مردم آن از حقوق خود امنیت و صلح جهان را تهدید می کند.

جامعه جهانی و آمریکا برای فشار بر اسرائیل جهت قبول قطعنامه های بین المللی و پایان دادن به اشغال غیرقانونی سرزمین فلسطین و بازگشت به مرزهای ۱۹۶۷ اقدام کنند».

گفتنی است رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه گذشته، علی‌رغم قطعنامه شماره ۴۷۸ شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر غیرقانونی بودن الحاق قدس شرقی به اسرائیل و اعلام آن به عنوان پایتخت این کشور، گفت: “زمان به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل فرارسیده است”.

ترامپ همچنین دستور داده آمادگی لازم برای انتقال سفارت آمریکا به قدس صورت گیرد. اسرائیل در سال ۱۹۶۷ قدس را اشغال و آن را به عنوان «پایتخت ابدی» خود اعلام کرد، اما جامعه بین المللی این تصمیم را به رسمیت نمی شناسد. فلسطینیان قدس را پایتخت کشورشان می دانند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024