پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 08.12.2017, 22:00

تیلرسون: وضعیت نهایی قدس در مذاکرات دو جانبه فلسطینی-اسرائیلی مشخص خواهد شد

العربیه فارسی

ریکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه ۸ دسامبر در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت، وضعیت نهایی قدس در مذاکرات دو جانبه اسرائیل و فلسطین مشخص می‌شود.

تیلرسون که در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای فرانسوی خود سخن می گفت، اظهار داشت که نقل سفارت آمریکا به تا دو سال دیگر انجام نخواهد گرفت.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه ۶ دسامبر قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و فرمان ساخت سفارت آمریکا در این شهر را امضاء کرد.

ترامپ در سخنرانی خود با اعلام اینکه زمان آن رسیده که قدس به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته شود، گفت: «به وعده خود جهت به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل عمل کردم. اسرائیلی‌ها حق دارند پایتخت خود را انتخاب کنند.»

رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد که ادیان سه‌گانه باید از آزادی کامل برای عبادت در قدس بهره‌مند باشند.

او افزود: «راهبردهایی که آمریکا پیش از این درباره خاورمیانه اتخاذ کرده بود، موفق نبوده‌اند. آمریکا به تلاش برای رسیدن به صلح پایدار بین اسرائیل و فلسطین متعهد است. اگر دو طرف توافق کنند، واشنگتن از راه‌حل دو دولت حمایت می‌کند.»

ترامپ گفت که دایره اختیارات اسرائیل در قدس براساس نتیجه نهایی مذاکرات تعیین می‌شود.

او در ادامه گفت: «روسای جمهوری آمریکا بیش از ۲۰ سال از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل سرباز زدند، زیرا باور داشتند این کار، روند صلح را تقویت می‌کند و حالا پس از ۲۰ سال ما به هیچ توافق صلحی میان اسرائیل و فلسطین نزدیکتر نشده‌ایم.»

ترامپ از رهبران منطقه خواست برای گسترش صلح در منطقه، به تلاش‌های صلح بپیوندند و گفت: «برای آنها که صلح می‌خواهند زمان آن رسیده که تندروها را از میانشان برانند.»




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024