جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 08.12.2017, 20:41

فلسطین مذاکرات صلح با آمریکا را به تعلیق درآورد

صائب عریقات، دبیرکل سازمان آزادی‌بخش فلسطین با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد: مذاکرات صلح فلسطین - اسرائیل با آمریکا تا زمانی که این کشور از تصمیم خود درباره قدس منصرف نشود، به تعلیق در می آید.

وی افزود: “هر فلسطینی که با طرف آمریکا درباره روند مذاکرات صلح دیدار می کند، تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را پذیرفته است. بنابراین تا زمانی که آمریکا از تصمیم خود درباره قدس منصرف شود، درباره روند صلح هیچ دیداری صورت نخواهد گرفت”.

گفتنی است عریقات پیش از نیز درباره تصمیم ترامپ در خصوص قدس گفته بود: آمریکا با این تصمیم به نقش خود در مذاکرات صلح پایان داده است.

گفتنی است رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه گذشته، علی‌رغم قطعنامه شماره ۴۷۸ شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر غیرقانونی بودن الحاق قدس شرقی به اسرائیل و اعلام آن به عنوان پایتخت این کشور، گفت: “زمان به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل فرارسیده است”.

ترامپ همچنین دستور داده آمادگی لازم برای انتقال سفارت آمریکا به قدس صورت گیرد. اسرائیل در سال ۱۹۶۷ قدس را اشغال و آن را به عنوان «پایتخت ابدی» خود اعلام کرد، اما جامعه بین المللی این تصمیم را به رسمیت نمی شناسد. فلسطینیان قدس را پایتخت کشورشان می دانند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024