جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Thu, 07.12.2017, 20:39

رونالدو برای پنجمین بار توپ طلای جهان را به دست آورد

خبرگزاری آناتولی

در مراسمی که از طرف مجله فرانس فوتبال در برج ایفل فرانسه برگزار شد، کریستیانو رونالدو، بازیکن پرتغالی رئال مادرید اسپانیا، به عنوان بهترین بازیکن مرد فوتبال جهان در سال ۲۰۱۷ انتخاب و توپ طلا را از آن خود کرد.

رونالدو پیش از این در سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ نیز موفق به کسب این افتخار شده بود و امشب برای پنجمین بار عنوان بهترین بازیکن جهان را به نام خود ثبت کند.

وی با کسب پنجمین توپ طلای دوران ورزشی خود توانست به رکورد لیونل مسی بازیکن آرژانتینی تیم بارسلونا که وی نیز پنج بار عنوان برترین بازیکن فوتبال جهان را به دست آورده است، دست یابد.

رونالدو با کسب این جایزه بالاتر از دو نامزد دیگر برترین فوتبالیست سال جهان یعنی مسی و نیمار ستاره برزیلی تیم فوتبال پاری سن ژرمن فرانسه قرار گرفت.

رونالدو در سال ۲۰۱۷ همراه با تیم رئال مادرید موفق به کسب قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، سوپر جام اروپا، لالیگا و سوپرجام اسپانیا شده بود.

گفتنی است جایزه «توپ طلا» که بین سالهای ۱۹۵۶ تا ۲۰۰۹ توسط مجله فرانس فوتبال و جایزه «بهترین بازیکن» سال جهان که طی سالهای ۱۹۹۱تا ۲۰۰۹ از سوی فیفا اعطا می شدند، در سال ۲۰۱۰ با نام «توپ طلای فیفا» ادغام شدند. اما در تصمیمی مشترک که از سوی فیفا و نشریه فرانس فوتبال در سال ۲۰۱۶ اتخاذ شد، اهدای توپ طلا به بازیکن برتر سال به نشریه فرانسوی فرانس فوتبال واگذار شد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024