جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 04.12.2017, 23:27

دیوان عالی آمریکا رأی به اجرای کامل فرمان مهاجرتی پرزیدنت ترامپ داد

صدای آمریکا: دیوان عالی آمریکا عصر دوشنبه رأی به اجرای کامل آخرین فرمان مهاجرتی پرزیدنت ترامپ برای منع موقت ورود شهروندان شش کشور عمدتا مسلمان به ایالات متحده داد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در حکم دیوان عالی گفته شده به رغم وجود برخی چالش‌های قانونی در دادگاه‌های کشور، اجرای کامل فرمان ریاست جمهوری بلامانع است.

بر اساس جدیدترین فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ که در ماه سپتامبر صادر شد، سفر برخی شهروندان ایران، لیبی، سومالی، سوریه، یمن و چاد به آمریکا موقتا متوقف می‌شود.

با این حال رأی دادگاه پائین‌تر برای مستثنی شدن متقاضیانی که «روابط پایدار با افراد یا سازمان‌هایی در داخل آمریکا» دارند، تا زمان تعیین تکلیف، به قوت خود باقی است.

دادگاه تجدیدنظر ناحیه ۹ سان فرانسیسکو کالیفرنیا و همچنین دادگاه تجدیدنظر ناحیه ۴ ریچموند در ویرجینیا، قرار است همین هفته در مورد قانونی بودن این بخش نظر دهند.

در صورتی که این دادگاه‌ها رأی نهایی خود را در این زمینه صادر کنند، دیوان عالی قادر خواهد بود نظرات دو طرف را در این مورد شنیده و در نهایت رأی نهایی را صادر کند.

پرزیدنت ترامپ روز ۲۴ سپتامبر، و پس از آن که دو فرمان قبلی او توسط برخی از قضات دادگاه های آمریکا لغو شد، سومین فرمان منع صدور ویزا برای مدتی نامعلوم را امضا کرد.

قرار بود این فرمان از ۱۸ اکتبر اجرایی شود، اما یک روز پیش از اجرای آن، درک واتسون قاضی فدرال ایالت هاوایی با صدور حکمی، به طور موقف این فرمان اجرایی را لغو کرد.

روز ۲۲ آبان ماه، شعبه نهم دادگاه تجدیدنظر آمریکا علیه این حکم رای داد و اجازه اجرایی شدن بخش‌هایی از این جدیدترین فرمان مهاجرتی رئیس جمهوری را صادر کرد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024