پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 03.12.2017, 12:50

خبرنگار ای‌بی‌سی نیوز به دلیل گزارش اشتباه درمورد فلین از کار تعلیق شد

رویترز: خبرنگار ارشد ای بی سی نیوز به دلیل گزارش اشتباه درمورد فلین از کار تعلیق شد

تهران – ایرنا - خبرگزاری رویترز گزارش داد: شبکه خبری «ای بی سی نیوز» (ABC News) اعلام کرد: «برایان راس» (Brian Ross) خبرنگار ارشد خود را به دلیل دادن گزارشی اشتباه درباره «مایکل فلین» که منجر به سقوط سهام در روز جمعه شد، از کار در این رسانه معلق کرد.

رویترز روز یکشنبه از مبدا واشنگتن با انتشار این خبر نوشت: برایان راس که یک روزنامه نگار تحقیقی در شبکه خبری ای بی سی نیوز است ، خبری اشتباه را درباره اعتراف روز جمعه مایکل فلین گزارش کرد که باعث سقوط ارزش دلار، سهام و اوراق قرضه خزانه داری آمریکا در همانروز شد.

بنابراین گزارش شبکه خبری ای بی سی نیوز دراین باره با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ما در مورد خطای جدی که روز جمعه صورت گرفت عمیقا متاسف بوده و عذرخواهی می کنیم، درنتیجه گزارشی که چندین ساعت به همان صورت ادامه داشت، در نهایت تصمیم بر این گرفته شده که اطلاعات درمورد این خبر خطا بوده و ما این اشتباه را در اخبار مکتوب و تصویری خود تصحیح کردیم.

بیانیه «ای بی سی نیوز» درادامه می افزاید: در اقدامی فوری، برایان راس به مدت چهار هفته و بدون پرداخت دستمزد از کار (در این رسانه) تعلیق می شود.

رویترز نوشت: فلین جمعه گذشته درمورد دروغ گفتن به «اف بی آی» در باره تماس با روسیه گناهکار شناخته شد و توافق کرد تا با دادستان ها در زمینه نقش داشتن اعضای حلقه داخلی دونالد ترامپ چه پیش و چه پس از پیروزی در انتخابات و ورود به کاخ سفید، با دادستان ها همکاری کند.

رویترز در ادامه افزود: به دنبال انتشار این خبر، شبکه «ای بی سی نیوز « گزارش داد که فلین اعلام کرده که وی آماده شهادت دادن است که ترامپ وی را برای برقراری ارتباط با روس ها در زمانی که نامزد انتخاباتی بوده، هدایت کرده است.

بنابراین گزارش و در پی ا نتشار این خبر از سوی ای بی سی نیوز، شاخص های اصلی سهام «وال استریت» به میزان بیش از یک درصد کاهش یافتند.
رویترز نوشت:ای بی سی نیوز بعدا اقدام به تصحیح خبر خود کرد و اعلام داشت که منبع خبری وی روشن ساخت که ترامپ، فلین را به عنوان یک حلقه کوچکی از مشاوران خود برای یافتن راه هایی جهت بهبود روابط با روسیه درجریان مبارزات انتخاباتی، گمارده است.

بنابراین گزارش ای بی سی نیوز دراین باره اعلام کرد: در واقع اندکی پس از انتخابات، دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب، فلین را برای برقراری تماس با مقامات روسیه جهت کار بر روی موضوع مشترک علیه (گروه تکفیری – تروریستی) داعش ، هدایت کرد.

به گزارش ایرنا، این درحالی است که رسانه های خبری آمریکایی به دست داشتن افراد رده بالایی در حلقه داخلی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در دادن دستور به فلین برای برقراری ارتباط با طرف روس خبر دادند.

شبکه خبری سی ان ان روز گذشته (شنبه) دراین باره گزارش داد:جرد کوشنر (داماد رئیس جمهوری آمریکا) یکی از «اعضای بسیار ارشد» تیم انتقالی رئیس جمهوری، فردی بود که مایکل فلین مشاور امنیت ملی که قرار بود به زودی بر سرکار آید را راهنمایی کرد تا با سفیر روسیه در سازمان ملل و دیگر کشورها درباره رای گیری درشورای امنیت سازمان ملل درمورد اسرائیل (رژیم صهیونیستی) تماس برقرار کند.

مایکل فلین مشاور پیشین امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا جمعه گذشته برابر با ۱۰ آذرماه در دادگاه پذیرفت که درباره ارتباطش با روسیه به اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) دروغ گفته است.

در دادخواستی که دادستانان قرائت کردند و فلین آن را امضا کرد آمده است که او برای اطلاع از موضع دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل در باره اسرائیل با «سرگئی کیسلیاک» سفیر پیشین روسیه در واشنگتن ارتباط برقرار کرده است.

او همچنین درباره تحریم های آمریکا علیه روسیه و واکنش این کشور با کیسلیاک گفت و گو کرده است.

فلین پس از اقرار به دروغگویی به اف بی آی، تصریح کرد که نه مجبور به اقرار و نه وعده تخفیف مجازات خاصی به او داده شده است.

درهمین حال تروی اسلاتن» (Troy Slaten) وکیل امور جنایی روز گذشته (شنبه) درارتباط با اقرار مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا به دروغگویی به پلیس فدرال این کشور (اف بی آی) به شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: فلین با ۲۰ سال محکومیت بالقوه در زندان فدرال مواجه است.

این وکیل امورجنایی در توضیح وضعیت کیفری فلین با توجه به اقرار وی در کمیته ویژه تحقیق روسیه به سرپرستی «رابرت مولر» به سی ان ان گفت:هر مورد دروغ به اف بی آی حداقل پنج سال حبس در زندان فدرال در پی دارد و دراین قضیه تاآنجایی که مطلع هستیم فلین در چهار مورد به اف بی آی دروغ گفته است، درنتیجه وی با ۲۰ سال حبس بالقوه در زندان فدرال مواجه است.

رسانه های آمریکایی گزارش کردند که فلین با کمیته ویژه تحقیق برای سبک شدن اتهامات به تفاهم رسیده تا با آنها همکاری کند.

فلین تنها سه هفته پس از روی کار آمدن دولت ترامپ، به علت افشای ارتباطش با سفیر روسیه، ناچار به استعفا شد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024