پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 03.12.2017, 12:16

عراق: «ابوبکر البغدادی» زنده و آزاد است

سخنگوی وزارت دفاع عراق از زنده بودن خلیفه خودخوانده داعش خبر داد و اعلام کرد که وی در جایی در نزدیکی مرز های عراق و سوریه مخفی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، ژنرال «یحیی رسول» سخنگوی وزارت دفاع عراق اعلام کرد که اطلاعاتی در دست است که نشان می دهد «ابوبکر البغدادی» خلیفه خودخوانده داعش هنوز زنده است و در نزدیکی مرزهای عراق و سوریه مخفی شده است.

وی در گفت وگو با شبکه آمریکایی «فاکس نیوز» اظهار داشت: ما اطلاعات زیادی داریم که نشان می دهد، البغدادی هنوز در قید حیات است و در مرز میان عراق و سوریه و در مناطق صحرایی در تردد است. زیرا هنوز در این مناطق، داعش حضور دارد.

سخنگوی وزارت دفاع عراق تاکید کرد: اطلاعات موجود به طور مشخص تر تاکید دارند که خلیفه خودخوانده داعش در منطقه ای بین شهر القائم در استان الانبار عراق و شهر البوکمال سوریه در ساحل رود فرات تردد می کند.

این مقام امنیتی عراق به تعداد دقیق فرماندهان و سرکرده های داعش که هنوز در این منطقه مرزی حضور دارند، اشاره ای نکرد ولی تخمین زد ده ها نفر باشند و البغدادی نیز در میان آنها باشد.

ژنرال رسول اظهار داشت سرکرده های داعش مثل موش در مخفیگاه های دورافتاده در زیر زمین زندگی می کنند و برخی از آنها برای فرار، لباس کشاورزان یا زنان را می پوشند.

این در حالی است که پیش از این، ابتدا اخباری درباره مرگ البغدادی و سپس قرار داشتن او در اسارت نیروهای آمریکایی منتشر شده بود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024