پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 23.11.2017, 22:03

کشته شدن یکی از رهبران بلندپایه حوثی‌ها در صنعاء

العربیه: عمار عاطف، یکی از رهبران بلندپایه حوثی، روز پنج‌شنبه ۲۳ نوامبر ۲۰۱۷ به شکل مشکوکی در صنعاء پایتخت اشغال شده یمن مورد هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

عمار عاطف که از او با نام ابوعمار یاد می‌شود به ضرب گلوله افراد ناشناس در صنعاء کشته شد. ناظران کشته شدن این رهبر بلندپایه حوثی را بخشی از ترورهای ناشی از اختلاف حوثی‌ها با علی‌ عبدالله صالح، رئیس‌جمهوری مخلوع یمن می‌دانند. برخی ناظران نیز این ترور را نتیجه اختلافات داخلی حوثی‌ها توصیف کردند.

شاهدان عینی گزارش کردند که عمار عاطف در منطقه ریماس در خیابان حده صنعاء، از فاصله بسیار نزدیکی مورد هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد. این منطقه همان منطقه‌ای است که حوثی‌ها و نیروهای صالح در ماه آگوست ۲۰۱۷ در آن با یکدیگر درگیر شده و تعدادی از نیروهای دو طرف کشته و زخمی شدند.

یک شاهد عینی گفت که فردی مسلح به سوی این رهبر بلندپایه حوثی شلیک کرد و او را در جا کشت.

خبرگزاری «خبر» که به پسر علی عبدالله صالح تعلق دارد در یک واکنش پیشگیرانه و برای جلوگیری از متهم شدن حزب صالح به انجام این ترور، به نقل از یک منبع امنیتی ناشناس گزارش کرد که عمار عاطف در نتیجه بی‌احتیاطی یک شهروند یمنی مسلح کشته شد.

شبه‌نظامیان کودتاگر حوثی تا کنون درباره کشته شدن این رهبر بلندپایه خود اظهار نظر نکرده‌اند.

روابط شبه‌نظامیان حوثی و نیروهای وفادار به علی عبدالله صالح پس از درگیری‌های مسلحانه و رویارویی رسانه‌ای و همچنین اتهام فساد، در اختیار گرفتن حاکمیت و سرقت اموال در مناطق تحت سلطه به بن‌بست رسید.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024