سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 13.11.2017, 10:30

نشست اضطراری اتحادیه عرب با موضوع «ایران» برگزار می‌شود

العربیه فارسی
وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب یکشنبه ۱۸ نوامبر جلسه‌ای اضطراری در مقر اتحادیه عرب در قاهره پایتخت مصر برای بحث بر سر «تعرض‌های ایران به کشورهای عربی»، تشکیل جلسه خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بنا بر اطلاعیه‌ای که یکشنبه ۱۱ نوامبر دبیرکلی اتحادیه عرب میان کشورهای اعضا توزیع کرد، قرار است «جلسه اتحادیه عرب در سطح وزرای امور خارجه در دوره‌ای فوق العاده» برگزار شود. این دعوتنامه پس از موافقت امارات متحده عربی و بحرین با خواست سعودی برای برگزاری این نشست و مشورت با جیبوتی، رئیس دوره‌ای اتحادیه عربی، توزیع شد.

۸ نوامبر هیئت نمایندگی سعودی، نامه‌ای به سازمان ملل متحد تقدیم کرد و در آن از این سازمان خواست، «اقدام‌های مناسب را برای مقابله با نظام ایران که مسئول اعمال خرابکارانه متعدد تاثیر گذار بر امنیت منطقه است، اتخاذ کند».

در این نامه، هیئت نمایندگی سعودی به اقدام‌های شبه‌نظامیان حوثی حمایت شده از سوی ایران در اقدام‌های تروریسم علیه اراضی سعودی و مخالفت آن‌ها با پایبند بودن به قانون و قطع‌نامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، اشاره شده است.

این نامه تاکید کرده است که «قاچاق مستمر اسلحه به حوثی‌ها توسط ایران و پشتیبانی این کشور از خرابکاری و تروریسیم، امنیت پادشاهی سعودی، منطقه و جهان را، تهدید می‌کند».

سعودی همچنین به نقش ایران «در ساخت موشک‌هایی که به سمت سعودی توسط حوثی‌ها در روزهای 4 نوامبر و 22 ژوئیه 2017 شلیک شده، اشاره شده است»، مساله‌ای که «در آزمایش بقایای موشک‌ها به اثبات رسیده است». این نامه تاکید کرده است که قاچاق اسلحه توسط ایران به حوثی‌ها، نقض قطع‌نامه‌ای شورای امنیت است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024