پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 11.11.2017, 14:03

نماینده مجلس: پدیده دختران سالمند در ایران نگران کننده است

سمیه محمودی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ایران پدیده دختران سالمند در این کشور را به عنوان یک «آسیب‌ اجتماعی» نگران‌کننده دانست و تصریح کرد: این اتفاق خوبی برای کشور ما نیست، چرا که به تشدید آسیب‌های اجتماعی دامن زده و هزینه‌هایی را برای دولت ایجاد می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه رشد نرخ جمعیت از وضعیت استانداردی در کشور برخوردار نیست، به طور قطع افزایش تعداد دخترانی که به دلایل متعدد موفق به ازدواج نشده و دوره کهنسالی خود را در تنهایی سپری می‌کنند، دور از انتظار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «خانه ملت»، این نماینده مجلس ایران در بیان عللی که مانع از تسهیل روند ازدواج دختران شده است، گفت: عدم تعدیل انتظارات در قشر جوان، افزایش سختگیری خانواده‌ها و مشکلات اقتصادی برای تامین جهیزیه از جمله عواملی است که ازدواج دختران را با مشکل مواجه ساخته، که در پی آن یا هرگز موفق به ازدواج نمی‌شوند و یا به ازدواج‌های خاص همچون ازدواج با افراد کهنسال یا افرادی که ازدواج ناموفق داشته‌اند، راضی می‌شوند.

محمودی تاکید کرد: خانواده‌ها باید سختگیری در این زمینه را کنار بگذارند، هر چند تحقق این مهم در گروی اطلاع‌رسانی و آموزش از طریق رسانه‌ها بوده، که باید فرهنگ ساده‌زیستی را در جامعه نهادینه کنند و عواقب عدم ازدواج دختران و آینده‌ای که درانتظار آنهاست را به نمایش بگذارند.

گفتنی است که پیش از این مسئولان امور اجتماعی و کارشناسان ایرانی به کرات درباره بالا رفتن سن ازدواج در این کشور هشدار داده و نگرانی های خود در این زمینه را اعلام کرده بودند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024