پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 11.11.2017, 13:46

تهیه پیش‌نویس لایحه ممنوعیت حیوان‌آزاری در ایران

سید جعفر کاظم پور، مدیرکل تدوین لوایح و مقررات معاونت حقوقی قوه قضاییه ایران از تهیه پیش نویس لایحه ممنوعیت حیوان آزاری خبر داد و گفت: متن اولیه لایحه از سوی وزارت دادگستری پیشنهاد شد و دراین مرجع از جنبه حقوقی وقضایی مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.

به گزارش «میزان»، وی افزود: برای کاهش پدیده حیوان آزاری نیازمند ضمانت اجرای کیفری محدودکننده بوده که در این راستا لایحه مذکور نهایی شده است.

بر اساس این لایحه، شکنجه و آزار حیوانات، ضرب و جرح، حبس کردن، ناقص کردن اعضا، آزار جنسی، رها کردن حیوانات، انجام آزمایش‌های علمی بدون مجوز، تعلیم برای استفاده نمایشی و چندین مورد دیگر ممنوع اعلام شده و در لایحه مذکور آمده است که حیوانات از حقوق برخوردار هستند و نقض این حقوق جرم تلقی می‌شود.

گفتنی است که نبود قانون در مورد آزار حیوانات در ایران زمینه را برای آزار بیشتر و حتی کشتن آنها به شکل خشن فراهم کرده بود. به گونه ای که در تهران، پایتخت این کشور شهرداری با استخدام شکارچیان با تفنگ اقدام به کشتن سگ‌ها در خیابان می کرد که انتشار تصاویری از بدن متلاشی شده این حیوانات در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت.

لازم به ذکر است که سال گذشته برای اولین بار همایشی با عنوان «حیوان آزاری و خلأ قانونی در برخورد با آزار حیوانات» در ایران برگزار شد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024