جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 19.10.2017, 13:23

اقلیم کردستان: قصد جنگ با ارتش عراق را نداریم

العربیه.نت فارسی

پس از آنکه اعلام شد نیروهای پیشمرگه کنترل کامل منطقه خانقین در استان دیاله را اختیار دارند و حیدر العبادی، نخست وزیر عراق فرمان خروج تمامی نیروهای نظامی از جمله شبه‌نظامیان حشد الشعبی از شهر کرکوک را صادر کرده و امنیت شهر به دست پلیس محلی واگذار کرد، فلاح مصطفی بکر، وزیر خارجه اقلیم کردستان بر اهمیت برقراری گفت و گو بین اربیل و بغداد تاکید کرد و گفت که کردستان قصد ندارد با ارتش عراق بجنگد.

بکر در مصاحبه با سایت خبری CNN گفت: «فکر نمی‌کنم ما هرگز قصد جنگ با ارتش عراق را داشته باشیم. ما باید برای رسیدن به تفاهم با یکدیگر گفت وگو کنیم».
بکر افزود: «پیام ما روشن است و ما فقط خواهان اعمال حقوق مردم کردستان هستیم و ما آماده‌ایم تا به مذاکرات مسالمت‌آمیز و جدی با بغداد در باره روابط آتی و مرزهای منطقه بپردازیم. بغداد آماده مذاکره نبوده است. ما می‌دانیم که اختلاف‌هایی وجود دارد، اما بغداد حاضر به گفت وگو نیست و دست به مجازات‌هایی علیه اقلیم کردستان و مردم آن زده و ما به وضعیتی رسیده‌ایم که اکنون در آن قرار داریم».

پس از ورود ارتش عراق به جنوب کرکوک و در اختیار گرفتن چاه‌های نفتی، روز چهارشنبه دفتر العبادی در بیانیه‌ای از تمامی نیروهای نظامی و از جمله شبه‌نظامیان حشد الشعبی خواست تا شهر کرکوک را ترک کنند و ماموریت حفظ امنیت این شهر را به عهده پلیس محلی بسپارند.

شبه‌نظامیان حشد الشعبی در طی ۲ روز گذشته در شهر کرکوک بطور گسترده‌ای مستقر شده‌اند و نگرانی‌هایی را در میان کردها به وجود آورده‌اند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024