پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 17.10.2017, 14:41

راهبرد جدید اتحادیه‌ اروپا برای افغانستان تصویب شد

خبرگزاری آناتولی: نمایندگان ارشد اتحادیه اروپا در امور خارجی، طی نشستی در لوکزامبورگ، پس از تصویب راهبرد جدید خود در قبال افغانستان، موضع خود را در قالب یک بیانیه مشترک در مورد چگونگی حمایت از این کشور ارائه کردند.

در بیانیه اتحادیه اروپا همچنین آمده است:

«با جامعه‌ مدنی، حکومت افغانستان و شرکای بین المللی این کشور در راستای تامین صلح پایدار، تحکیم دموکراسی، توسعه متوازن و تامین عدالت اجتماعی همکاری خواهیم کرد.

تقویت روند صلح، تامین ثبات و امنیت در منطقه، تحکیم دموکراسی، اجرای قانون، بهبود وضعیت حقوق بشر، بهبود حکومتداری، رشد و تقویت زنان، حمایت از رشد اقتصادی و بشری و رسیدگی به موضوع مهاجرت از اولویت‌های راهبرد ما برای افغانستان است.

با توجه به وضعیت حساس و شکنند‌ه‌ امنیتی و اقتصادی در افغانستان و اراده‌ آشکار کابل برای ایجاد اصلاحات ضروری، ادامه توجه‌ جامعه‌ جهانی به این کشور ضروری است».

فدریکا موگرینی، مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پس از نشست مذکور گفت:

«مردم افغانستان مستحق صلح و رفاه هستند. اتحادیه‌ اروپا در کنار افغان‌ها ایستاده است و به آن ادامه خواهد داد. پیشرفت و ثبات در افغانستان تنها به سود مردم آن کشور نیست، بلکه مزیت‌هایی برای منطقه و جهان نیز دارد.

روند صلح افغانستان باید از سوی افغان‌ها رهبری شود و تحت مدیریت آنها باشد. حمایت فعال منطقه و جهان از این روند حیاتی است. مردم افغانستان در روند صلح می توانند روی اتحادیه‌ اروپا حساب کنند».




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024