شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 16.10.2017, 10:35

عبدالله نوری: روحانی برای رفع حصر تلاش جدی نماید

عبدالله نوری در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی و اصلاح‌طلب استان چهارمحال‌و‌بختیاری گفت:

اصلاح‌طلبان و اکثریت مردم ‏نتیجه شرکت‌نکردن در انتخابات را در آن هشت سال ‏کاملا حس کرده‌اند. هنوز فراموش نشده ‏است که با آن درآمدهای افسانه‌ای ارزی و ریالی و با ‏آن سطح از حمایت‌های گسترده که از دولت ‏انجام می‌شد، ‏چه بر سر منافع ملی و منابع انسانی کشور آمد.

این نگرانی وجود دارد که مردم به مرور از رفتار ‏دولت سرخورده ‏شوند و این سرخوردگی را از چشم اصلاح‌طلبان ببینند، چون با ‏تأیید و حمایت اصلاح‌طلبان به ‏این دولت رأی داده‌اند. وظیفه نخبگان و فعالان اصلاح‌طلب در نقاط مختلف کشور این است که به ‏مردم ‏توضیح دهند در چه شرایطی از این دولت حمایت شد.

همه می‌دانیم در کشور ما رئیس‌جمهور قدرت اصلی نیست و آقای ‏روحانی هم با همین ‏مقدار قدرت و امکانی که دارد، باید تلاش کند در جهت تحقق وعده‌های خود گام بردارد.

البته اصلاح‌طلبان باید همچنان انتظارات خود را بیان کنند و از آقای ‏روحانی ‏بخواهند جهت تحقق وعده‌هایی که ‏داده و انتظارات اکثریت جامعه که به او رأی داده‌اند، تلاشی جدی و ‏همه‌جانبه کند.

میانگین سنی ‏دولت اول آقای مهندس موسوی در سال ١٣۶٠، ٣٩ سال بود و ‏تمامی کابینه هم دانش‌آموخته‌های پیش از انقلاب بودند. آیا در این ۴٠ سال ‏افرادی تربیت نشدند که بتوان آنها را برای ‏وزارت معرفی کرد؟ الان وزرای ما در ‏سنین نزدیک به ۶٠ هستند و این سن بازنشستگی ‏است‏.

در بحث استفاده از بانوان در پست‌های عالی مدیریتی هم گفته می‌شود خانم مجرب نداریم، یا اینکه نشد یا نگذاشتند یا محدودیت و چالش وجود دارد. مگر بسیاری ‏از آقایان که پس از انقلاب در جوانی ‏در مسئولیت‌های بالای مدیریتی قرار گرفتند، تجربه‌ای ‏داشتند؟ چرا به آنان اعتماد و پست‌های مهم و کلیدی به آنها واگذار شد؟

درباره اهل سنت هم من توجیه نیستم که چرا برای استفاده از این عزیزان در سطوح مختلف ‏مدیریتی مانع وجود دارد؟ به‌هرحال در عین اینکه به مشکلات و موانع توجه داریم، این جمله ‏‏ کلیدی را هم باید مورد توجه قرار داد که نمی‌شود رأی را از یک جریان فکری گرفت و ‏تعامل و ‏همراهی را با گروه دیگر کرد. ما با درک مشکلات دولت می‌گوییم باید توازن برقرار ‏باشد.

چنانچه ‏رأی‌دهندگان بر ما خرده و از ما فاصله گرفتند، باید ‏بدانیم یک جای کار اشکال دارد و به ‏سرعت در جهت اصلاح گام برداریم. در غیر این صورت ‏جریان فکری اصلاحات آسیب خواهد دید.

‏آقای روحانی در دوران تبلیغات ‏انتخاباتی وعده‌هایی داده است. پافشاری بر وعده‌های انتخاباتی و تکرار آنها توسط اصلاح‌طلبان باعث می‌شود که رئیس‌جمهور و دولت در مقابل مراکزی که ‏می‌خواهد با آنها تعامل کند، قدرتمندتر حرف بزند و ‏خواسته‌های مردم را جدی‌تر مطرح کند. ‏اما درباره آنچه دولت عمل می‌کند، ‏در کنار اینکه گلایه‌هایمان را بیان می‌کنیم، باید موانع و ‏مشکلات واقعی را هم به ‏مردم توضیح دهیم.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024