جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 15.10.2017, 19:11

بغداد: استقرار «پ.ک.ک» در کرکوک به مثابه اعلان جنگ علیه عراق است

دفتر مطبوعاتی حیدر العبادی، نخست وزیر عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که اداره اقلیم کرد شمال عراق عناصر گروه تروریستی پ.ک.ک را در کرکوک مستقر کرده و این اقدام به مثابه اعلان جنگ علیه بغداد است.

امروز شورای امنیت ملی عراق با تشکیل جلسه ای به ریاست حیدر العبادی، هشدار داد که نباید هیچ گروه مسلحی به غیر از نیروهای رسمی در کرکوک وجود داشته باشد.

در بیانیه دفتر نخست وزیری عراق در این زمینه آمده است:

«نمی توان در قبال ورود عناصر پ.ک.ک توسط احزاب حاکم (حزب دموکرات و اتحادیه میهنی) به کرکوک ساکت نشست. این اقدام مانند اعلان جنگ علیه عراقی ها (گروه های قومی غیر کرد) و نیروهای امنیتی است. اداره اقلیم کرد شمال عراق برای ممانعت از مشاهده نتایج خطرناک همه‌پرسی غیرقانونی از سوی شهروندان کرد، به دلایل واهی گروه های نظامی را در منطقه مستقر کرده است.

همه‌پرسی صورت گرفته نه به نفع کردها بلکه تنها به نفع گروه‌ معدودی از حاکمیت در اداره اقلیم کرد شمال عراق است. نیروهای نظامی متعلق به اداره اقلیم کرد برای بالا بردن تنش در خارج از مناطق تحت اداره این اقلیم، دست به انجام اقدامات خطرناکی زده اند.

تمامی این اقدامات برای تاسیس کشوری برپایه نژاد و قومیت صورت می پذیرد و کشور را به سوی یک جنگ داخلی سوق می دهد. نیروهای تحت فرمان اداره اقلیم کرد شمال عراق تهدید تشکیل می دهند. شهروندان غیر کرد را مجبور به مهاجرت می کنند و مانع برگشت آوارگان به خانه های خود می شوند. این تلاش برای تغییر بافت جمعیتی کشور صورت می گیرد و عراق را به درگیری های خونین سوق می دهد.»

در پایان این بیانیه تاکید شده است که باید اداره مناطق مورد بحث به نیروهای دولت فدرال و نیروهای محلی تحت فرماندهی بغداد واگذار شود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024