سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 12.10.2017, 22:31

دفاع مصطفی تاج‌زاده از اقدام رئیس شورای شهر یزد

به نام خدا
جناب آقای مهندس سفید
رئیس شورای اسلامی شهر یزد
با سلام و احترام

همچنان که بدرستی و با شجاعت اعلام کردید لغو عضویت هموطن عزیزمان آقای سپنتا نیکنام از شورای شهر یزد را عقل و دین و آزادی برنمی‌تابد؛ این عمل نابخردانه بدعتی خطرناک و مغایر اصول متعدد قانون اساسی، حقوق بشر و حقوق شهروندی است.

مستحضرید که رای شهروندان امانتی است که پاس داشتن آن وظیفه همه است و نمی توان به اسم ‌استفاده از اختیارات قانونی رای شهروندان را تغییر داد. اعمال نفوذ در نتیجه انتخابات در هر سطح و میزانی و توسط هر کس از جمله آقای جنتی یا مقامی قضایی خیانت در امانت ملت محسوب می شود.

آقای نیکنام در فرایندی کاملا قانونی خود را در معرض رای همشهریان خود قرار داد و مراجع انتخاباتی اعم از مجری و ناظر حضور ایشان را به‌عنوان نامزد بلامانع دانستند.

اکثریت شهروندان یزدی نیز با شناخت کافی از او پس از چهار سال نمایندگی خود در شورای شهر مجددا به وی رای دادند و برای چهار سال دیگر به ایشان اعتماد کردند. انتخابات نیز سالم و بدون خدشه برگزار شد و معترضی به نتایج وجود ندارد.

با این اوصاف تعلیق عضویت منتخب مردم در شورا به سبب اعتقادات دینی تنها بی احترامی به رای شهروندان یزد نیست و پایمال کردن بنیان‌های مردمسالاری ارزیابی می شود.

به سخن روشن آقای نیکنام در حال حاضر تنها نماینده جامعه زرتشتیان شریف در شهر یزد نیست و نماینده منتخب مردم آن شهر بشمار می رود. تفکیک آرای شهروندان یزدی در انتخابات به مسلمان و زرتشتی نیز ممکن نیست، بویژه آنکه آقای نیکنام به احتمال بسیار زیاد بخش مهمی از آرای خود را از همشهریان مسلمانش اخذ کرده است.

به باور من لغو عضویت وی به حیثیت جمهوری اسلامی ایران آسیب می رساند و مصداق تبلیغ علیه نظام قلمداد می شود. به همین دلیل وظیفه همه علاقه مندان به ایران و جمهوری اسلامی می دانم که برابر این بدعت ناروا و خیانت به رای مردم بایستند و اجازه ندهند ساز و کارهای انتخابات که اصلی‌ترین نماد مردمسالاری است، چنین بی‌پروا مورد دست‌اندازی و خدشه قرار گیرد و اعتبار اسلام و ایران و تشیع لطمه ببیند.

برای جناب عالی و نیز دیگر اعضای محترم آن شورا که اعلام کردند زیر بار چنین انحرافی، آنهم در دوره‌ی شلتاق داعش در منطقه، نمی روند و حاضر به تایید آن بدعت نیستند، آرزوی موفقیت دارم.

سید مصطفی تاجزاده
رئیس اسبق ستاد انتخابات کشور
۲۰ مهرماه ۱۳۹۶




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024