چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 10.10.2017, 8:43

محمد نعیمی‌پور: برای ثبت در تاریخ از صدا و سیما شکایت می‌کنیم

محمد نعیمی پور عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی و یکی دیگر از هفت اصلاح طلبی که عکسش از صدا و سیما به اتهام ارتباط با متهمین به جاسوسی منتشر شده در گفت و گو  با امتداد در واکنش به اقدام بیست و سی گفت:

برنامه‌ی بیست و سی که صدا و سیما سالهاست آن را اجرا می‌کند با کمک بخشی از ارگان‌های خارج از صدا و سیما پخش می‌شود و بیشتر عملیات روانی علیه رقبای سیاسی جریان تندروی اصول‌گرا است.

صدا و سیما و خصوصا این برنامه در این سال‌ها اخبار و اطلاعاتی را ارائه کرده‌اند که بسیاری از آنها غیر واقعی، نادرست و با جهت گیری بوده است. ادبیات این برنامه‌ها مشخصا ادبیات بعضی ارگان‌های غیر مربوط به سیما است.

به گمان من در مورد برنامه بیست و سی همه‌ی صاحب نظران اطلاع کافی دارند و نباید توضیح بیشتری داد. این اقدام اخیر نیز شبیه اقدامات قبلی آن‌هاست که تا کنون انجام داده و پس از این نیز انجام خواهند داد.

به قول رییس جمهور، دیوار بعضی‌ها کوتاه و بعضی بلند است. اعتراضات، شکایات و نصایح دلسوزانه تاکنون کارگر نیافتاده و از این به بعد هم کارگر نخواهد افتاد.

حق شکایت برای ما محفوظ است، اما برفرض شکایتی شود با مخالفت حامیان صدا و سیما در دستگاه‌های مختلف رو به رو خواهد شد. ما به هرحال شکایت خواهیم کرد چرا که می‌تواند موجب شود تا این پرونده‎ها در آینده و در تاریخ کشور مطرح شود که چگونه بعضی‌ها مصونیت داشته و توانسته‌اند هر اقدام خلافی را انجام دهند بی‌آنکه احدی در کشور معترضشان شود و یا نصیحت کند.

این خبر کاملا کذب است. از آن طرف عکس ما هفت نفر را  محو نشان داده‌اند که بعدها و در صورت شکایت بگویند چیزی مشخص نیست و خودشان شبه کرده‌اند و مقصود چیز دیگری بوده است. همه افراد مطلع می‌دانند که این عکس محو و یا شطرنجی شده تا بتوانند بعدها از زیر بار مسوولیت آن شانه خالی کنند.

این هفت نفر هیچ وقت برای اتهام مربوط به جاسوسی بازجویی و بازپرسی نشدند و در کیفرخواست و دادنامه  ما نیز چیزی در این باره وجود ندارد.

چندی پس از اعلام حکم غیرقانونی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب مبنی بر انحلال حزب مشارکت و علی رغم آنکه این حکم به مسوولین حزب ابلاغ نشد، گروهی از بخش‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور شروع به پرونده سازی علیه چهره‌های سیاسی اصلاح طلب کردند.

این پرونده از سال ۸۹ مفتوح شد و در سال ۹۱ منبع تعقیب خورد اما آقایان کار را ادامه دادند و طی این مدت ۳۲ مورد گزارش واهی برای دستگاه قضایی ارجاع کردند تا اینکه رقبای سیاسی برخی نیروها را در جامعه به شکل غیر قابل قبولی از میدان بدر کنند.

این تلاش ۵ سال طول کشید و طی این ۵ سال اعمال خلاف قانون بسیاری صورت گرفت تا نهایتا دادگاه تشکیل شد و احکام ما هفت نفر ابلاغ شد.

در صورتی که این روند اتهام زنی ادامه پیدا کند و ضروری باشد دادنامه به اطلاع عموم رسانده خواهد شد تا صاحب نظران و حقوق دانان و افراد ذی ربط در جریان امر قرار گیرند که چگونه عده‌ای برای فعالان سیاسی مساله آفرینی می‌کنند و چگونه تمایل دارند افرادی که برای منافع ملی کشور و منافع مردم تلاش می‌کنند را از گردونه خارج کنند تا جریانات تندرو بتوانند به صورت باندی و مافیایی در کشور فعالیت کنند.

اقدامات صدا و سیما که به خاطر همین روش‌ها صدا و سیمای میلی لقب گرفته را محکوم می‌کنم اما تا زمانیکه صدا و سیما با پشتوانه‌های آنچنانی فعالیت می‌کند راه حلی برای جلوگیری از اقدامات غیرقانونی آنان متصور نیستم.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024