چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 25.09.2017, 10:02

محدودیت‌های مسافرتی جدید به دستور ترامپ اعلام شد

کاخ سفید با انتشار بیانیه ای در خصوص جزییات فرمان جدید محدودیت سفر اتباع کشورها به آمریکا اعلام کرد: دونالد ترامپ رئيس جمهور آمریکا فرمان جدیدی مبنی بر محدودیت سفر اتباع کشورهای ایران، لیبی، سومالی، سوریه، یمن، چاد، کره شمالی و ونزوئلا و نیز اتخاذ اقدامات کنترل شدید برای آنها را امضا کرد.

بر این اساس، محدودیت های جدید سفر به آمریکا به جای قانون ممنوعیت ویزای ترامپ که در ۱۸ اکتبر به پایان خواهد رسید٬ اعمال می شود. این قانون از روز یکشنبه ۱۸ اکتبر آغاز و اجرایی خواهد شد.

در حالی که لیست سابق کشورهای با جمعیت اکثرا مسلمان را شامل می شد٬ لیست جدید شامل کشورهایی هستند که این فاکتور را ندارند. در فرمان جدید، سودان از فهرست خارج شده و کشورهای چاد، کره شمالی و ونزوئلا به آن افزوده شده اند.

مقامات کاخ سفید در این خصوص اعلام کردند که در این فهرست، کشورهایی هستند که نمی‌توانند پاسخ لازم را به مراحل به اشتراک گذاشتن اطلاعاتی که ایالات متحده در جریان روند صدور ویزا درخواست کرده اند، را ارائه دهند. معیارهایی مانند مذهب یا قومیت اتباع این کشورها مطرح نیستند .

همچنین اعلام شده که معیارهای اعمال شده می تواند برای هر کشور متفاوت باشد و روند آن به شیوه مرحله ای پیش خواهد رفت.

دونالد ترامپ در خصوص فرمان جدید در حساب توئتر خود نوشت: تامین امنیت و منافع آمریکا و مردم آن اولویت اول ما است. ما نمی توانیم کسانی را بپذیریم که قادر نیستیم سابقه آنها را بدرستی بررسی کنیم.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024