جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 22.09.2017, 8:45

واکنش کیم جونگ اون به سخنان ترامپ

العربیه: در واکنشی شدید الحن و خارج از چارچوب‌های دیپلماتیک میان روسای کشورهای جهان کیم جونگ اون، رهبر کره‌ شمالی روز جمعه ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۷ دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا را «بی عقل» توصیف کرد.

سخنان تند رهبر کره شمالی در واکنش به اظهارات ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل متحد صورت گرفته است که در آن کره شمالی را به نابودی کامل تهدید کرد.

رهبر کره شمالی با انتقاد از سخنان رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که ترامپ بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد.

رهبر کره شمالی در بیانیه‎ای گفته است، پیونگ یانگ، اقداماتی جدی، محکم و تاریخی در برابر تهدید ترامپ برای نابودی کامل کره شمالی، به اجرا گذاشته و آنها به دقت بررسی خواهد کرد.

کیم جونگ اظهارات دونالد ترامپ را اعلام جنگ علیه کره شمالی دانست.

وی افزود:«سخنان دونالد ترامپ در سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که برنامه‌های هسته‌ای پیونگ یانگ درست بوده است».

کیم در بیانیه ای که توسط خبرگزاری مرکزی رسمی کره منتشر شد، گفت: «اظهارات ترامپ بدون اینکه مرا بترساند یا مرا از مسیری که انتخاب کردم متوقف کند، مرا متقاعد کرد که مسیری که طی کردیم درست بوده و آن باید تا آخر ادامه دهیم».

من به عنوان کسی که جمهوری دموکراتیک خلق کره را نمایندگی می کند‌، برای کرامت، عزت و شرافت ملتم و دولتم، فردی که از نابودی کامل کره شمالی سخن گفته است را وادار خواهم کرد بهای سنگینی برای این اظهارات پرداخت کند.

گفتنی است که تنش میان ایالات متحده آمریکا و کره شمالی طی ماه‌های گذشته به شدت بالا گرفته است. به طوری که ترامپ کره شمالی را به «دولتی قانون شکن » توصیف کرد و گفت اگر پیونگ یانگ راههای مسالمت آمیز را ببندد ایالات متحده گزینه ای جز گزینه نظامی در مقابل کرده شمالی نخواهد داشت.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024